Rabu, 7 Julai 2010

DIALOG

Makcik A : Senang la mak yan skrang ni sbb anak-anak dia sume dah kerje...

Azian : A'ah cik...mak saya buat "collection" je tiap2 bulan...

Makcik A : Mak cik ni anak ramai yg dah kerje tapi tak penah nak rasa duit anak2...

Azian : (speechless)

Jika anda berada di tempat aku, apa yg patut anda katakan...

a) sian makcik ni

b) nak buat mcm ne cik....

c) makcik mintak la kat diorang

d) ........................

aku sgt tersentuh dgn kata2 beliau...lalu aku rasa mcm nak nangis....
anak dia setahu aku ade je yg berjaya...anak 5 org...yg dah keje 4org...
mmmmm....

jadinya, kepada mereka2 yg masih ade ibu bapa lg....jgn lupa untuk berbakti pada org tua...
tak de gunanya kl berkereta besar dan hidup mewah tapi mak bapak korang????

yg dah takde ibu bapa, jgn lupa doakan la selalu pada mereka
bukankah doa anak yg soleh itu dapat mengampunkan dosa ibubapa mereka...

yg ibu bapa masih hidup pun kene jugak doakan...bukan yg dah takde jeee...
ok?

Tiada ulasan: