Khamis, 19 September 2013
Hari Jadi Anak-Anak
Sabtu, 16 April 2011
Abah's birthday
ok...just selingan sebelom i citer more about bandung...14hb lepas adalah bday my hubby...so, hr tu kami cuti...aku dah plan nak ajak kawan2 opis laki aku tu dtg umah mkn2...tapi hubby ajak g temerloh plak cari paip untuk filter umah....so, aku singgah la sekalik g beli kek kat secret recipe...kek kegemaran kami...chocolate chip walnut...then g betulkan printer la, g TF mentakab jap g beli susu budak2 ni dgn pampers sbb g KL hr tu tak sempat singgah mane2...sampai umah kul 6.30ptg...then aku pun apa lagikkkk...mcm charlie chaplin laaaaa....potong2 ayam....buat sup....celur mee hoon, buat begedil...nasi impit tu aku dah suh cik T yg rebuskan....mujur dia ade gak tolong....kl tak...mmg la tak sempat...before kul 9 dah ade dah org dtg....mujur sempat kooo...hehehhe....ini je la yg aku terdaya masak untuk masa yg singkat....sian lak laki aku potong kek sorang2....hehheheheh...
sup ayam tu boleh makan dgn nasi impit atau mee hoon
sup ni aku masak dr kul 6 lebih2 sampai laa org dtg....lagi lama lg sedap...kl cik mat gebu buat soto tu, 2jam supnya dia masak....tapi tulang2....yg ni aku letak ayam...
sambal kicap...tak lengkap kl tak ade
bedegil eh...begedil..agak masin tapi mujur ade 6 bijik lg yg tak sempat aku goreng...kl tak....tak merasa laaaa...hehehhe
mee goreng kasih syg...hehehhe...ni mmg aku mahir buat....mee ni tinggal lagi separuh....tapi udangnya dah tak ade...hehehhe
cik T tolong aku basuh pinggan lagik....sgt berterima kasih padanya...
budak2 ni pun kepenatan.....masa ni muaz baru je tdo...dia cakap nak baring aje tapi....(sila abaikan umah aku yg berselerak tu ye...)
ayam 3 ekor tinggal ni je dan kat dlm mangkuk ade lg sikit....
so...semoga my hubby panjang umur dan di murahkan rezeki....cepat2 la jadi manager....(kemarukkkkk betullll!!!!)hehehehehheh
p/s kita akan rasa happy bila org hargai diri kita....betul tak???
hadiah????
dah bg dah....
tu yg g bandung tuuuu....hehehehhe
Isnin, 7 Februari 2011
My Birthday!!!
abah sedang memerhatikan si anak main air....
alolololo...
tghr pun tak masak sbb hubby ajak makan ikan patin masak tempoyak kat temerloh...then abg ipar bg msg kata nak dtg umah aku...ingat nak masak nasi ayam...(menu paling mudah dan cepat)tapi diorang dtg lewat benooo...kul 7 baru sampai umah...masa kat temerloh hubby ckp nak beli kek...aku ckp tak yah laaa sbb aku pun boleh buat kek kan...tapi dah dia nak beli....apa lagik...heheheheh....
chocolate chip walnut dr resipi rahsia...
sup dan tom yam
pilih la mana yg anda suka...heheheh!!!
Selasa, 1 Februari 2011
Aku je ke yg terasa?
sambutan harijadi aku yg ke...tak ingat la ni...2 tahun lepas kot...kawan yg buat surprise...
chocolate chip walnut adelah kek kegemaran saya...kawan2 saya sgt pandai pilih kek...
thanks to: adibah, mardiah, suleha, faizal azrul....(ade sape2 lg tak yg sy tak ingat nak tulis kat sini???hehehh)
harap2 tahun ni di sambut dgn lebih gembira (ayat2 nak sedapkan hati nih..heheheh)













