Rabu, 19 Disember 2012

Surat Untuk Mak Aku...(Jangan Nangis Hoccay)

 selamat tghr semua...sebelum lunch tu jom layan jap surat yg pernah kite bagi kat mak kite masa bday dia 2tahun lepas...kite godeh2 lappy nih terjumpaa plakkk...surat ni kite faxkan pada adik kite yati...kemudian serahkan pada mak dgn hadiah untuk beliau...adik kite nangis baca surat nih...mak???lagi laaaa...kite tel dia tanya..... da baca surat lom?mak nagis tak?hehehhehhe....dia nangis tu aku tau tp dia tak bgtau...hihihi...ni la mak saya...sayang makkkkkk....



Assalammualaikum…
Terlebih dahulu kami mendoakan kesejahteraan mak… Semoga mak sentiasa di lindungi oleh ALLAH SWT selalu…
Mak…
Sempena ulangtahun kelahiran mak yang ke 47…(muda lagi…) kami adik beradik telah mengumpul duit untuk membelikan sesuatu untuk mak. Dan mak pun dah dapat…Kami harap mak suka…mungkin dari segi saiznya loket itu sangat kecil tak sepadan dengan pengorbanan mak terhadap kami semua…sesungguhnya pengorbanan mak selama ini tidak dapat kami balas hingga ke akhir hayat.
Mak…
Ini aje yang mampu kami belikan, maklom lah…anak2 mak ni yang sorang baru je dapat anak…(nak guna duit lebih…) yang sorang plak baru kawen…(terlebih guna duit…) yang sorang lagi baru kerje… ( duit belom ade lebih lagi…) tapi kami amat berharap agar di tahun akan datang kami akan membelikan mak yang lebey besar jika ade rezeki…amin…
Mak…
Kami berharap dan sentiasa mendoakan agar mak di panjangkan umur dan dimurahkan rezeki. Jika sahabat pergi, kita boleh cari yang lain, jika suami pergi, kita boleh kawen lain, tetapi insan yang bergelar MAK itu tidak dapat di tukar ganti lebih-lebih lagi yang bernama Siti Rohana bt Husin…kami amat bangga dan bersyukur ade mak sepertinya…
Kami akur suatu ketika dahulu
Bila kami dahaga, mak yang susukan…
Bila lapar, mak yang suapkan…
Perkataan pertama yang kami sebut…MAK
Bila bangun tidor je…mak
Bila nangis…mak
Bila nak bermanja, dekat mak
Bila merajuk, mak yang pujuk
Bila buat salah, yang paling marah..mak
Bila nakal, mak memarahi
Bila merajuk, mak yang pujuk
Bila sedih, telefon mak
Bila takut, selalu panggil “mmaaakkkk”
Bila seronok, berkongsi dengan mak
Bila sakit, mak la yang paling risau
Bila ade masalah, cari mak…

Yang masih peluk dan cium kami sampai hari ni.. mak                      
Yang selalu masak makanan kegemaran kami....mak                                     
Yang selalu simpan dan kemaskan barang-barang kami....mak                   
Yang selalu berleter kat kami...mak                               
Yang selalu puji kami....mak                                   
Yang selalu nasihat kami....mak                                 
Walaupun dah kawen, mak tetap jadi rujukan pertama

Tapi bila anak-anak mak dah kawen…. 

Bila seronok, kami cari.......pasangan kami                             
Bila sedih, kami cari......mak


Bila berjaya, kami ceritakan pada....pasangan kami                        
Bila gagal, kami ceritakan pada....mak 


Bila bahagia, kami peluk erat....pasangan kami                           
Bila berduka, kami peluk erat....emak kami


Bila nak bercuti, kami bawa....pasangan kami                           
Bila sibuk, kami hantar anak ke rumah.....mak


Bila sambut valentine... Kami bagi hadiah pada pasangan kami                  
Bila sambut hari ibu…kami cuma dapat ucapkan "Selamat Hari Ibu"

Jadi,
Sempena ulangtahun kelahiran mak ini, kami berharap mak akan gembira dan sentiasa mendoakan kami. Sesungguhnya doa ibu itu tiada hijabnya…

Akhirkata, mak adalah segala-galanya bagi kami di dunia dan di akhirat

Sekian,dengan ingatan tulus ikhlas, peluk,cium dari kami…anak-anakmu…

Nor Azian Iskandar
NorHayati Iskandar
Nor Iszuwan Iskandar

ni masa kami balik kampung abah di Pulai Karimun
 
  
ni plak mak dgn muaz masa muaz kecik...cucu kesayangan ni u all...jgn memain...hehehe

ok....g tel mak kl rindu kat mak kay...xoxo

14 ulasan:

Sharifah Nadzarah berkata...

NANGIS!!!
Yan...saje tau wat org sedu sedan...
Yan..muka sibijik sama lah dgn mak..
Yan..mak yan nampak mude lerr..yg atas tu ayah yan ker..pun nampak mcm org mude2..hehehe..

Ku den la tak sanggup nak tulis surat cenggini..

TERBAIK!!..(BOBOIBOY)

KuNanGKuNanG berkata...

kasih ibu tiada tandingnye..

Daddy Ziyyad berkata...

Part ni yg paling touching:

Tapi bila anak-anak mak dah kawen….

Bila seronok, kami cari.......pasangan kami
Bila sedih, kami cari......mak


Bila berjaya, kami ceritakan pada....pasangan kami
Bila gagal, kami ceritakan pada....mak


Bila bahagia, kami peluk erat....pasangan kami
Bila berduka, kami peluk erat....emak kami


Bila nak bercuti, kami bawa....pasangan kami
Bila sibuk, kami hantar anak ke rumah.....mak


Bila sambut valentine... Kami bagi hadiah pada pasangan kami
Bila sambut hari ibu…kami cuma dapat ucapkan "Selamat Hari Ibu"

Yunus Badawi berkata...

Saya dah tak dapat nak telefon emak saya spt yg awak sarankan kerana dia telah pergi buat selama2nya bulan Ramadan yg lalu.

Bagi mereka yg masih ada emak, sayangilah mereka dan berbaktilah.

Yunus Badawi berkata...

Sedih dan sayu baca surat Yan ni lebih2 lagi bagi org yg baru kehilangan emak..... huwaaa

gadisBunga™ berkata...

surat awak buat saya rasa terharu... dan sedih sebab rasa nak nangis...








*

Kakcik Nur berkata...

Mak dah takde mak... :(

Kakzakie berkata...

Lama dah kakak kehilangan mak dan lama juga kakak bergelar mak (16 tahun dah)...

Hanis Azla berkata...

Salam azian..

wp penah membaca kata2 tu.. tetatp juga tersentuh hati bila membacanya kembali.. semoga emak azian terus diberikan keberkatan umur dan mendapat kebahagiaan hidup di dunia dan di akhirat.. cantik mak awak.. nampak loving sangat wajahnya..

Dinas Aldi berkata...

Akak takyah tepon, mak ada depan mata selalu, alhamdulillah & sampai sekarang mak didahulukan kerana takda pasangan, kihkihkih!
Semoga mak Azian dirahmati Allah SWT selalu :)

Alin Marlini berkata...

memang sedih yan..tapi Kak Alin malu nak tulis surat camni..hehehehe..sebab hari2 ngadap muka mak

anyss berkata...

Assalamualaikum,
Semalam dah tepon, tapi...mak tengah main dgn cucu dia hu huhuhu tak heran la plak anak dia tepon, mentang2 coti skulah ramai cucu2 dia balik...

Mek sihat, oklah tu...lain kali lak kita tepon ya

Zurina berkata...

tharu...;(

citarasa rinduan berkata...

yannnnnnnnnnnn

tochingnya..


moga mak yan sentiasa sihat2..