Selasa, 16 Julai 2013

Rumah Kene Masuk Pencuri

Bukan rumah acik yg kene masuk pencuri
tapi rumah adik perempuan acik yang baru bersalin tu hahhh
Yati...

Mak tel aku semalam petang dgn nada yg sedih
Aku dah cuak dahhh
Sbb nenek aku kat rumah mak sekarang ni tak berapa sihat
(mak jaga 2org tak sihat kat rumah...nenek dan Yati yg tgh berpantang, hah..tak sihat jugak laa tuhhh)
Mak ckp rumah yati kene masuk pencuri...
Pintu belakang kene kopak
yang hilang???

Barang kemas Yati...
org lepas bersalin kan...mana laa nak pakai brg kemas segala
dia pun pi letak saje dalam laci...
Rantai dgn loket, gelang hadiah suami masa nikah, cincin 3bijik...
Cash ade jugak...duit laki dia meniaga burger dgn duit kelab dia kerja


Rantai tu mak aku dulu2 kumpul duit belikan emas utk anak2 pompuan dia
Beli kecik2...ade duit lagi dia tambah lagi....
Itu yg ade sentimental value tu...

Takpe laa...biarlah yg mencurikk tu beraya sakan sekejap...
Aku bgtau Yati...mungkin dia nak dpt yg lg beso gaknya...
Saboo jek laa...
Saje sedapkan hati dia...dah laa dlm pantang....

Dah report polis tapi....
Biasalahhhh...nak jumpa balik mmg susah...
Nak senang jumpa pergi kedai emas...


Apa2 pun dugaan ini semoga Yati lebih tabah...
Bende dah jadi...nak buat mcmne kan...
redha aje laa...

Huhuhu....

Ni gambo masa Yati kawen...tgok budak yg aku dokong tu...berketul ketul kan bdn dia..sekarang keremping...dia MUIZ...hihihi

10 ulasan:

JunAina berkata...

Bersabarlah dik dah tak ada rezeki. Kadang2 kita dok fikir simpan kat rumah sendiri tu paling selamat tetapi zaman sekarang ni mana2 pun tak selamat cumanya kena lebih hati2.

ainnoraini berkata...

sabar ye...tp perasaan sakit mmg tak boleh hilangkan...senang2 jer nak mencuri...tapi org yg mencuri takkan kaya punya la...balasannya susah lagi ada...

Kniedaz berkata...

nasib baik tiada yang cedera...insya Allah, dapat ganti yang lebih baik..sabar ya

Kakzakie berkata...

Suami yati pun tak ada rumah ke Yan? Kesiannya dahlah tengah pantang nak raya lagi...

Lydia Miza berkata...

Moga dia tabah lalui dugaan ni. Xpe ada rezeki nnt blh beli lagi. Yg penting semua selamat

kesoma rai berkata...

Allah..sabar la.. Allah nak bagi rezeki lagi besar. sebab tu dia ambik yang ni. kalau tak, nanti tak muat tangan pulak..hehe..

apa yang penting tak ada sesiapa yang cedera..

anyss berkata...

Assalamualaikum,
Semoga adik acik cekal dgn dugaan ni

Allah nak tambah rezeki bulan ramadhan tu...

Zurina berkata...

btul kt azian tu..nk dpt yg lebih besar...pepun awal2 ni mesti duk tkenang2 jugakkan...dugaan bulan ramadhan...Allah nk bg pahala tu..:)

Daddy Ziyyad berkata...

Ya Allah...besar betul ujian Yati ...ujian lepas bersalin hari tu....kini ujian rumah kena rompak....Tapi mmg kena sabar, tabah..especially time Ramadan ni...besar ganjaran sabar tu...Dan pastinya ada pulangan yg lebih besar...tunggu aja...Insya Allah

azieazah berkata...

Kesabaran adalah benteng dan senjata paling kuat sekarang ni...