Isnin, 18 November 2013

Dah besar dah anak aku...

Minggu lepas hari Khamis dia pakai jubah ni...
tapi aku tak pergi sbb ade meeting
abah dia aje yg pg...then abah dia pun dtg amik gambo ni jekkk 2...pastu abah dia rushing nak g Temerloh amik kereta acik kat bengkel..(nak cepat sbb ptg dia ade meeting kat wilayah jengka plak)
apa daaa mak bapak sibuk meetingggg jekkk kan...ahahahah
tapi Muaz faham...dah bgtau dia dah awal...
tgok laa anak aku nih...
dah beso dahhh dia...da habes dah sekolah pra
tahun depan darjah 1...ya allah....cepatnya masa berlalu...
the next day pagi2 lg hubby cakap laa...
takde ke nk buat makan2 kat sekolah Muaz
aku ni mana laa sempat nak masak kl dah on the spot gituuu...
jadiknya...beli aje kek dgn marrybrown
then aku hantar kat sekolah Muaz
seronok bukan main budak2 nihh...
belikan set utk budak2 tu tp tak dpt mainan
marrybrown jengka ni kehabesan mainan katanya
tapi dia bg pensel, pengorek, topeng...ade jajan sikit aku tgok...tu jek...nak g KFC tapi KFC buka 10.30pagi...aku nak cepat pg tu...so, g laa marrybrown jekkk...
so, lepas hantar kat sekolah, Muaz sempat lagik tanya aku...
"Ummi, mesti mahal kan..."
"ummi, ummi cucuk duit dulu kat bank kan baru beli marrybrown ni"
adoyaiiiii anakkkkk....kikiki...dah laa cakap depan cikgu dia...hadohhhhhh

then masa amik dia kat rumah pengasuh, aku tanya laa...seronok tak kat sekolah tadi...sbb aku hantar makanan tu, aku susun2 jek pastu pandai2 laa cikgu dia yg bagi2...dia cakap TAK SERONOK!!!!
kenapa tak seronok...dia cakap....
"kesian ummi habes duit banyak beli marrybrown"

oooo anak ku Muaz Harith...ingat FREE ke...awak kan nak jadik ARKITEK...nanti awak ganti balik duit Ummi kay....ahahahhaha....

3 ulasan:

JunAina berkata...

Mak dia melabur eh? Ahahahaa...apara mak nih...

Mat Gebu berkata...

Tak lahh..ummi belai2 otomen aje..lepas tu keluar duit bila otomen buat 'fire'....haha...

Unknown berkata...

pandainya anak ummi kan..dia dah mula faham...mcm anak akak aiman tak kesah tu..masa dia kecik dulu hidup akak susah sgt..selalu cakap kt dia..bila ibu ada duit kita mkn sedap sikit..
bila akak sopin brg2 dapur dia mst tanya..ïbu ada duit ke?"

hailah anak2..mudah2an berjaya di dunia dan akhirat..