Khamis, 7 November 2013

Apa Ada Dengan Bomoh?

Sebenarnya saya dah lama nak share bende ni.Tapi baru sekarang sy berpeluang nak ceritakan dalam blog ni.rasanya rakan-rakan sedia maklum tentang diri saya...saya berubat ke mana saja...jadi di sini saya nak share tempat2 yg saya pergi tu. Ada diantaranya ustaz atau tuan haji...dokter takde ek...kikiki....

 1 . Darushifa Bangi
Semasa ke sini, saya pergi hr Ahad.Tak jumpa laa dato harun din.sbb beliau ada pd hari selasa aje.orang ramai tapi Alhamdulilah nama saya dipanggil awal jugak. saya menangis sedikit saje semasa sesi rawatan.semuanya mcm OK.mmg ade gangguan tapi tak pasti apa dia.jadi, saya di berikan air utk minum dan air utk mandi.mandi 3x setiap petang dgn bunga 3jenis.mula2 rasa OK tapi masuk hr ke 3, jiran depan rumah meninggal saya terus jadik tak OK.

2. Ustaz Mat, Sg Tekam Utara
Seingat saya saya ke sini pada hari khamis petang.dengan hubby laa...anak2 tinggal kat rumah pengasuh(mmg kl berubat diorang selalunya kami tinggal). masuk je rumah ustaz tu dah rasa lain dah...bila ustaz tu baca2  je saya dah meraung raung dah nangis. Selepas berubat tu mcm ade rasa lega sedikit.Balik rumah pun rasa OK lg tapi hari Ahad makin teruk.saya ke rumah ustaz lagi.Berubat kali ni lebih teruk keadaan saya, meronta ronta, sepak2 bagai. then ustaz tu ckp bende yg ade dlm badan saya ni mcm ade yg bela.hahhh sudahhhh....sape laa yg membelanya...kikiki...takkan laa sy plakkk...so sampai situ jekk laa berubat dgn ustaz tu.

3. Perubatan Islam Tapediri
Yang ni ade kat jengka 15.mula2 saya pergi sendiri.saya nak tanya berapa bayaran utk rawatan.masa saya cerita jek kat org tu(tak tau laaa nak ckp ustaz bukan ustaz...org biasa2 je tp pakai kopiah dan masih muda belia gitu) terus saya nangis.yg ni saya ade cerita kat entry sebelum2 nih...tapi tak OK jugak...buat habis duit jekk rm180 (nak baik tapi berkira jugak pasal duit kan...kikiki) seorang kawan saya suruh sy hentikan amalan bacaan yg orang tu suruh.ade buku yg diorang bagi.pastu sy tak pergi dah.

4. Makcik Jengka 20
hahhh...makcik ni saya tau pun dari org yg katanya boleh nampak bende2 halus.aku kl bende halus mmg tak nampak...sbb rabun jauh...kl dekat2 tu nampak laa...kikiki...makcik ni berubat dgn cara urutan.dia urut2 badan kita.mula2 dia urut kat tangan dah jumpa jarum banyak.dia ckp aku sakit dah lama tapi bdn aku baru rasa sekarang...haikkk...then masa dia mula2 pegang tangan aku dia ckp panas mcm terbakar tangan dia...dia siap tanya aku lagi, tak panas ke badan???dia ckp ade kawan aku yg tak puas hati dgn aku, sbb aku ni suke cakap beso.aku mmg tak ckp kecik2 punya laa...ahahahah....so, dia ade letak laa setan kat bdn aku ni hahh...tak tau laa setan apa...sbb makcik tu jumpa ade bende duduk dlm badan aku ni...tp makcik tu dah halau...nama je urut tapi sakittttt wooooo...yg tak best pasal makcik ni kene bagi dia duit rm1.25. tu yg aku malas nak pg tu.aku tak tau pun kene bayar sen2 gitu.kl aku tau aku tak pg.tapi aku masih tak OK jugak.

5. Darushifa Mentakab
Kat sini aku pg 3kalikkkkk...tapi tak OK jugak.cuma masa mula2 berubat tu, aku terus meronta ronta sampai baring kaki sepak2.dah ade dialog antara aku dgn ustaz tu.bende tu duduk kat toilet level opis aku ni.dia marah sbb aku tutup pintu toilet kuat2.so start dr situ aku tak pg dah toilet tu.tapi masih lg tak OK sbb ustaz tu tak berjaya keluarkan dia.tapi aku sentiasa rasa ade bende gerak2 kat bawah kulit.Ade sekali tu dia tanya pasal cincin yg aku pakai, aku terus jadik marah.lucutkan cincin tu pastu buang kat ustaz tu.pdhal aku tak bermaksud dan tak ingin pun buat macam tu.hubby aku laa g kutip cincin tunang kami tu hah...hihi...nak g sini kene dtg awal.kami solat maghrib dulu kat mentakab, baru laa dpt no 1.kalau tak dapat no 2 balik kul 12 malam laa sampai rumah.kesian anak-anak.

6. Ustaz Songsang, Temerloh.
Kat sini kawan hubby aku yg suh pergi.katanya dia boleh buang saka etc bagai laa...dah habis berubat kat darushifa mentakab aku terus g sini.memula tu kawan hubby kata kene pg 3x.aku mcm pelik laa sbb knp 3x.kalai dah baik pg sekali je buat pe pg lagi kan.so , aku pun pergi laa.mula2 hubby kata kita tgok jek dulu mcmne dia berubat.kl tak jumpa pun tak pe.then masa datang tu hubby ade tulis nama kat satu buku utk rawatan.masa tu aku dah rasa takut sgt,tak boleh tgok muka ustaz tu,badan jadi debo2...mmg takut giller laaa tgok muke ustaz tu. masa nama aku kene panggil(hubby aku letak nama aku dlm buku senarai pesakit tu hahh) masa cerita tu, aku mcm OK lg.then ustaz tu scan(hebat tak hebat...scan tuhhhh....wakakakakak) aku terus telungkupkan pinggan yg ade limau kat depan ustaz tu ..masa tu dia tgh baca2....hihihi....selamber jekkk aku...tapi percaya laa...aku sebenarnya tak nak buat gitu...then aku terus lari cari hubby aku.ustaz tu datang bawak rotan.dia pukul aku..sikit je laaa...tapi sakit...dia tanya ade berapa ekor dalam badan aku nih...aku senyap jekk..nangis aje....sekali kene pukul lagikkk...terus angkat jari buat 4!!!!!oooo...ni ade video dia.kawan hubby aku punya isteri ade rakam.aku tak tau macam ne nak tepek bideo tu kat blog...nnt laa tunggu aku terer ek...ade 4 ekor dlm bdn aku ni.dia dr toilet level opis aku ni.dia masuk dlm badan aku tapi tak pandai keluar.tak tau kenapa....tu laa...sibuk sgt nak masuk dlm badan aku, pastu tak reti kuar,,,,hihihi...dia terperangkap.dia nak keluar tapi tak boleh.kl tgok bideo tuh, rasa seram ade...rasa kelako pun ade...dia keluarkan sekor2 dan aku jadi 4org yg berbeza.tapi aku sihat 1hari aje.pastu tak OK balik.tak tau laaa nak ckp...kali ke 2 pergi aku sihat.kali ke 3 pun pergi jugak sbb kene bawak brg2 yg dia suh bawak.yg tak bestnya...1jin yg dikeluarkan ko kene bayar rm105..so aku kene kali dgn 4 laa...gituuu caranyaaa...plakkkk...so aku mmg tak pergi lg dah...siap ade kene bg kain pelikat bagai...malas laaa aku.

7. Acik Mendan
Dia ni orang Lombok.dulu dia kerja kat johor,so dia kenal laa family aku semua.kami anggap dia mcm sedara laa...sbb mmg baik.dia datang mesia semula tapi kerja kat mentakab..kerja ladang kelapa sawit sime darby.aku amik dia duduk rumah kami utk tgok2 laa umah kami.kat dalam rumah mmg ade bende tak tau apa tapi dia dah kuarkan.kat luar pun ade jugak. then dia ade dialog gak dgn bende tu yg ade kat badan aku yg comey nih hahhh...bende tu sebenarnya kat depan rumah aku aje..kat pokok pelam yg beso gedabak tu hahh...dia suke kat aku sbb aku baik..dia suke2 jekk kacau...kuar masuk dlm bdn aku hari2...dia dah lebih 1000 tahun usianya.dia jin biasa.then mintak dia pindah, hubby aku ckp pindah belakang rumah kat pokok manggis.aku pun tak tau ade pokok manggis meh kat rumah aku...ahahahaha...pokok tu dah besar dah..cuma tak berbuah aje. alhamdulilah aku rasa sgt sihat tapi lepas 2minggu pokok manggis tu mati.dia jadik layu.tak tau sebab apa.then aku tanya dgn acik mendan.dia cakap, rupenya bende tu tak selesa.(acik mendan ni bukan main cakap jek dgn aku, dia solat dulu ect pastu tel aku) so aku sekali lg amik dia ke rumah. dia ckp kat belakang rumah aku tu ade byk geng2 dia...jd dia tak selesa sgt.kl boleh nak pokok yg besar.so kami sepakat pindahkan dia kat gunung senyum(sila google kat mana gunung ini ye..malas nak cerita...kikiki).tapi aku masih tak OK lg. rupe2nya kat gunung senyum tu geng2 sana plak tak welcome dia...ahhh sudahhhhh....so aku kejap2 OK kejap2 tak OK...gituuu lerrr...

8. Hj Mokhtar, Gombak
Yang ni sebenarnya aku pergi utk ubatkan Muiz.sbb muiz tu macam ade benjolan kat belakang lutu dia, lump. so nak operate takut dia mcm tu kan(ketahuilah dia seorang yg sgt lasak n aktif) jadi mak bapak dia terlebih pandai nak operate secara batin....aku tak tau mcmne boleh terfikir nak buat ginih,...then aku mintak laa tolong dgn kawan aku seorg dokter nih sbb dokter tu pernah gak buat bedah batin ni hahhh...masa nak dtg tu punya laa sesat barat.sekali bila dah sampai tn hj tu ckp ade bende yg sesatkan kami.dia suke kl kami tak dtg...ntah apa laa ek bende tu...kikikiki...masa tu Muiz aku dokong, suh laa salam atok (tn hj tu laa)..dia terus meronta ronta ngamuk2 tak nak salam terus masuk bawak kerusi.aikk..pelikkk...the  tn hj tu ckp..takpe2...bukan dia tu....ahhh sudahhhh...tp masa tu aku rasa sihat jekkk...then masa aku cerita kat tn hj tu pasal aku, aku pun tak nangis...aku stady jekkk...rupe2nya bende tu kat bdn Muiz.so, aku dibiarkan dalam sebuah bilik selama 20min.ade laa "org" yg dtg tgok2 kami tapi kami tak nampak...Muiz jekk nangis2..bila tanya takut ke, dia angguk2 je kepala...penat berzikir laa...cerita laa..nyanyi laa...20min mcm 20jam oooo...then lepas tu tn hj bgtau...nak hilangkan bende ni gune ayam hitam semua laaa...harga pasaran seribu lebih...tp kl dia yg belikan rm700 aje...(aje...eh..ahahaha) termasuk dgn bedah batin muiz punya lump tu. tapi.....dia buat kat rumah aku.....dia datang kul 12 malam....ahahahahha...hadoyaiiiiii....then aku balik rumah...tn hj bg msg dia ckp kul 12 ade org dtg tgok aku semua dan bedah batin Muiz...tak tau laa ek nk ckp mcmne...aku tak OK ...muiz pun tak OK...tn hj tu cakap ade bajang kat rumah aku...(sila google apa itu bajang OK) bajang tu org punya...dia kacau aku dan anak2 aje...suami dia tak kacau...lump tu masih ada lg...tapi lama2 aku jd sihat...alhamdulilah laaa...atas izin Allah...tak suke pg sini sbb bayaran yg dikenakan terlalu mahal dan mcm tak leh terima pun ye jugak tapi Allah maha mengetahui segalanya.



nak dijadikan cerita, muiz tak OK pun so, haruslaa kami operate beliau.kene cari masa yg sesuai nih...sebenarnya byk lagi tempat aku pergi berubat tapi aku malas nak taip dah...hihihi...cuma malam tadi sekali lagi aku rasa tak OK sgt2 siap tel hubby suh balik rumah sbb dia g opis malam tadi...aku pasang ruqyah pastu aku sendiri yg takut...malam pun tido tak OK sgt...tak tau laa nak cakap...aku dah malas nak berubat lagi dah...dah bgtau hubby...saya putus asa....tapi satu hari aku harap aku sihat sepenuhnya...kl korg tgok aku happy2 jekkk g jalan sana..makan kat sana...makan kat situ...hakikatnya badan tak OK dan tak de laa happy mana pun..sbb bila aku tak OK terus rasa mcm tak nak makan dan takut2....kat johor pun ade gak berubat byk tempat tapi semua tak OK...

eh OK laa..td cakap malas...sekarang dah terlebih rajin plakkkk....hihihi...


acik tgh busy sikit nih...nnt bila2 free kita cerita pasal jalan2 dgn makan2 laa ek....xoxo


5 ulasan:

anyss berkata...

Assalamualaikum,

Kuatkan semangat. Kalaupun diri nak putus asa, kena juga ingat sapa nak jaga mu mu mu tu kalau Yan tak sihat.

Chaiyokkkk ya!
Pastikan juga tempat berubat tu tak syirik kepada Allah.

Moga cepat sihat ya...

Kakcik Seroja berkata...

AllahhuAkbar!

Mak pun macam Anyss juga - Yan kena kuat semangat dan jangan berubat dengan bomoh yang terang2 melanggar hukum...

Unknown berkata...

salam cikyan,

Allahuakbar.. kesiannya akak.. jangan putus asa kak.. kat rumah hari hari baca surah al mulk.. pakcik saya pun anak dia ada banyak masalah..sampai beberapa kali masuk hospital gila.. tapi dia tak pernah putus asa. org cakap kat sana bagus dia pegi bawak.. alhamdulillah.. da ok sikit.. walau pun tak sepenuhnya.. tapi dah agak terkawal.. take care ye kak..

Kakzakie Purvit berkata...

Usaha kena ada tapi ingat Yan jgn sesekali melanggar syariat Islam. Kakak rasa di Darulsyifa tu ok tapi kena sabar dan teruskanlah...

Jgn putus asa ingat 3Mu tu Yan..

Fening lalat berkata...

assalamualaikum...maaf mencelah..saya shor kan puan hafal ruqyah syariah.insyaallah semua ok.. sambil menghafal ruqyah,baca al quran terjemahan.sehari baca satu surah bagi memahami ayat kandungan al quran.