Isnin, 11 November 2013

Ikan Stim Banyak Rasa

Tak tau laa nak bagi resipi ni apa nama tapi aku letak je laa resipi nih...boleh gituuuu....ekekekekek...
tapi rasa dia....tak OK...serem aku....ahahahahah...gaknya dok campur2 macam -macam tu kannnn....ahahahahha...experimen laa sgt...jom laa layan apa yg aku tepek kat ikan nihhh

Bahan-bahan

2sudu besar sos tiram
2 sudu besar sos plum
1 batang serai
3biji bawang merah
2 ulas bawang putih
(ni semua blend)
1 biji tomato
1 kuntum bunga kantan
1biji limau nipis dipotong nipis
1 ekor ikan siakap

Cara-cara

Lumur ikan dengan bahan yg dah diblend tadi
susun tomato, bunga kantan dan limau di atas ikan, kemudian kukus
di sini saya letak daun ketumbar dan daun bawang sekali



1 ulasan:

Ain Noraini berkata...

assalamualikum yan,
kak ain pun suka masak mcm ni..senangkann...mkn pun sedap..