Jumaat, 18 Februari 2011

Jom ke Ladang

setiap hari jumaat mesti kene masuk ladang...kul 7 pagi dah kene ade..aku kdg2 je dtg kul 7...heheheh...yelah...sian kat muiz...tgh tdo lagi aku dah hangkut letak dlm car seat...xtvt???biasalah...kl sape2 yg duduk kat ladang...(mcm aku ni dulu duk kat ladang ulu remis,umah mak aku), pagi tu ade lah sesi roll call...amik attendance, nyanyi lagu planters dan bacaan amaul husna...pastu dengar tazkirah dr wakil pelajar dan juga mendengar lecturer yg suka membebel...kl ade perkara yg nak di bebelkan...(aku le tuh...)heheheh..
ok...mari imbas semula kenangan di ladang uitm jengka....



sesi mendengar nasihat dr penasihat persatuan planter's guild...heheheh...miss linda arun bukan linda onn k...






mereka yg lewat selalunya di denda mengutip taik lembu tapi kali ni telah dinasihati oleh prof madya wan hanisah...aku tukang dengar je dr belakang...










kanak-kanak riang di batas...








kanak-kanak riang menyiram tanaman (ni saje je ni berlakon, aku yg suh...heheheh)






setiap batas mesti ade tag nama pemiliknya....



bila ade lecturer mmg kanak-kanak ini sgt rajin...hahahaha





mulching




sebenarnya satu batas seorang tapi kes ni...hahahahhaha....








masih lagi kanak-kanak riang di batas




yang siswi pun tak terkecuali dr mencangkul ok....






teka pokok apa ni...




heheheh



bendi bukan brandi







sistem pancang pada pokok kacang panjang







lagi suasana di ladang






hasilnya...kereta akan jadik begini....sian keta kebal aku nih...


so, inilah xtvt sy hari jumaat....heheheheh....


p/s kul 12 dah nak balik...sbb hr jumaat leh balik awal...tapi lupa lak ptg nanti ade meeting daaa...










.

5 ulasan:

munna berkata...

wah! best juga .. ni course apa yg budak2 ni ambil kat uitm tu azian...

Unknown berkata...

aizan, depa ambil couse peladangan yer..

bila pokok2 tu dh besor ambil lagi gambar buat entry yer

azian berkata...

munna...
ni budak course pegurusan ladang...

azian berkata...

kak ayu...
sy sgt berterima kasih pada awak...
heheheh....ok, nanti dah ade hasil sy letak gambo yer..

DIaNa berkata...

rindu nyer ngan UiTM jengka nih... windu ladang dpim...