Isnin, 14 Februari 2011

Seronok kan bila ade orang datang rumah...

sy mmg suka kalau ade org yg suka dtg ke rumah sy...tetamu ni bawak berkat taw...heheheh..mungkin aku ni dah terbiasa kl ade org dtg umah mak aku kan, mesti mak aku sibuk nak masak itu, nak masak ini...mak aku mmg cekap ar bab2 masak ni bila ade org dtg umah...kl aku ni, kene bgtau awal2...jadik aku leh la jadik charlie chaplin kat dapur buat keje...kl bgtau lg last minute mmg minum air teh o je la gamaknya yer...sbb tu aku suka stand by mee kuning dlm icebox...manalah tau kot2 ade org dtg kan...hah, goreng je mee...heheheh...

ok, ni sempena amir shah, anisah, fazidah dan suami dtg ke rumah...diorang ni saje je nak dtg..jalan2...amir dgn anisah ni dulu student aku taw...skrang ni dah jadik lecturer dah diorang...(tgok la, sape yg ajor...ahhahah)fazidah tu kl dtg umah mesti bawak mainan untuk muaz...jeles aku...untuk maknya takde pape ke???(padahal da dapat buah oren...heheheh)ok...layannnnn...





ayam masak kicap





ikan sweet sour tapi mcm tak jadik sgt laa






kacang panjang dan kerang




puding jagung dan mangga berkuah...first time buat bende nih...dan alhamdulilah...tidak menghampakan...boleh buat lagi sbb my hubby sgt suka...








cam biasa ar...kek coklat terbaek dr azian mesti la kene buat jugak...heheheh


pastu sebenarnya aku ade buat sup special...sup tu macam2 adaaaa....tapi tak sempat la plak nak ngambik gambonyer...busy la cik kiah oiii duk melayan org nak makan...heheheh


pastu kan...ade lagik kawan yg nak dtg taw...ade la dlm 4 org gitu...si suraya dgn tunang dia, shila dan jugak azimah...diorang ni semua rakan sekerja aku laaa...saje jalan2...hehehehaku je yg tak jalan2 umah diorang...pastu pikir punya pikirkan...ye laa...sbb masa dah suntuk...nak charlie chaplin kat dapur pun , tetamu masih ade lagik...aku pun potong2 ayam, buat sup sudahhhh...celur mee hoon pastu...senang, abis citer...pastu kan, kl buat meehoon sup gitu takde begedil mmg tak best kan...so, gagahkan la jugak buat sikit pas tetamu2 tu balik...


aku sempat la tapawkan diaorang bake spiral vegeroni...buat dua bekas...satu untuk fazidah dan suami, satu lagik tuk anisah dgn amir...diorang ni lom dok serumah lagik...bulan 3 nanti baru boleh duk serumah yer...(bulan 3 br nak kawen)


hah...terlupalak nak amik gambo jugak...




begedil bukan bedegil...yg degil tu muaz...hehehehe



sup yg tak sampai 2 jam ni, boleh laaaaa



p/s ade ke lg sape2 yg nak dtg umah sy...cer angkat tangan...heheheh

Tiada ulasan: