Isnin, 24 Mei 2010

Akhirnya balik Johor...

Sebenarnya minggu lepas aku tak balik Johor sebab hari khamis ni family aku nak datang...


Kami nak g Perak untuk majlis Iszuwan tamat latihan TUDM kat Gopeng...

Tapi hari jumaat lepas aku telefon mak aku, dia cakap dia cuti sebab muaz demam...

Aku dah risau plak...bila aku tanya muaz, dia nak tak aku balik Johor...dia cakap "NAK"....

aku pun terus telefon hubby , nak balik jugak...tapi kene balik sorang la sebab hubby aku keje hari sabtu tu...jadiknya, aku balik la sorang2 naik tren...masa tu dah tghr...tak sempat nak naik dari jerantut...maka aku naik dari mentakab saje...

kul 2.15 ptg dari mentakab, sampai layang-layang jam 6.20 petang...

muaz seronok betul dapat jumpa ummi dia...

tapi dia sedey jek bila tgok bapak dia takde...

demam dah makin ok...alhamdulilah

hari sabtu petang aku ajak yati dan mak g kluang...

g makan kat McD...pastu g Giant tmn sri kluang...

beli la brg apa yg patut untuk umah mak aku tu...(padahal minggu lepas baru pg TESCO Kulai...isk isk isk)


Muaz dgn nenek kat Mc D



Permainan yang sukar untuk di lupakan...mesti kene ade bekalan 50sen sekeping byk2



hari ahad aku dah nak balik ke jengka...naik tren jugak laaa...balik jam 8.30mlm dari layang-layang...yang sedeynya tiket abis...kene berdiri kat dalam tren...mak aku dah sedey dah sbb.....ye laaa...aku kan preggy, pastu kene berdiri plak dlm tren...aku cakap, tak pe, nanti aku buat muka kesian, biar ade org bg aku tempat duduk...hehehehmak rebuskan aku ubi...sebab aku dok citer kat dia pasal cik mat gebu rebus ubi hari tuh...tapi aku makan dengan sambal udang...dah tak sempat nak buat sambal ikan bilis...belasah je laaa



Ubi rebus dgn sambal udang


malam tu masa dah naik tren, aku tgok ade tempat kosong sebelah lelaki kelantan (sbb aku dengar dia ckp dlm telefon bahasa kelantan pekak nak giller)...aku duk situ sampai laa Mentakab...bila benti kat mana-mana stesen je, aku buat-buat tido...(betapa jahatnya)biar orang tak sampai hati nak kejutkan ibu mengandung ni hah...aku tak leh tido sebenarnya...ye laa..tak selesa...badan plak sakit-sakit naik tren tuu...sampai mentakab jam 1.40 pagi...hubby datang amik pastu ajak g makan plak...makan nasi lemaksampai umah jam 3 pagi...alamak...ade mesra audit hari ni...aku lak jadik auditor...kene datang opis awal laaaa....


huahuahuahua!!!!



Ni masa dah sampai mentakab pagi tadi...

2 ulasan:

Siti Ruhayu Ab Rahman berkata...

hai2..
tak singgah kedai pun..kikiki
semoga awak ceria selalu

azian berkata...

salam kak ayu...
tak sempat nak singgah....
lagipun balik naik tren...
nak bawak keta adik tak reti sgt...
tau bawak keta sendirik je...
heheheheh