Jumaat, 14 Mei 2010

Penceramah Motivasi Diri

salam...
ni nak cerita pasal OPKIM lagi...
semalam aku kene jadik penceramah motivasi diri untuk budak2 darjah 6 sek keb tg batu, temerloh....
sebenarnya takde dalam jadula program budak2 ni tapi last minute ketua kampung nak pensyarah bg motivasi plak kat budak2 sek. rendah ni....
aku pun tak tau la appasal diorang suh aku...
kl suh ajar buat resume ke, nak g interview ke, kira PNGK ke, boleh la jugak aku nolongnya....
tapi...bila aku pikir2 balik....ni kan khidmat masyarakat...apalah sgt setakat bg motivasi kat budak2 ni...cakap je laaa apa2 yg boleh bg diorang gegar sikit...heheheheh
aku juga suh budak2 nyanyi lagu jaclyn victor, lagu wajah tu...
lagu tu pun best..
tapi aku bgtau kat diorang, nyanyi bukan untuk training masuk AF(akademi fantasia) tapi nyanyi dgn penuh bersemangat!!!
sebelum pg aku ade beli 10 bar coklat...
jadi, sape2 yg aku tanya, berani ke depan, aku bg diorang coklat...heheheheh
seronok tgok budak2 ni...
bila tanya pasal cita2...ade la sorang budak ni, badan...alahai...kurus betul...kene duduk umah cik mat gebu ni...biar dia dapat makan sedap2, baru leh naik sikit badan....
walaupun badan kecik tapi cita2 nak jadik PROFESSOR koo...
aku doakan diorang berjaya...
tapi bila cerita pasal tanggungjawab pada ibu bapa....aku plak yg meleleh air mata...
waaaawaaaaawaaaaa....tau la hari ni nak balik johor....
aku tak boleh la bila cerita pasal mak bapak ni....
tak taw nape....
aku syg sgt kat diorang (azian, mana ade anak tak syg mak bapak????) mereka dah bersusah payah jaga aku masa kecik dulu(alamak...apsal mcm ade air mata keluar ni...huhuhuhu, jap nak amik tisu...)
aku ni bukannya org senang...jadiknya, aku faham kesusahan mak bapak aku tu...
walaupun aku bg duit kat diorang tiap2 bulan, tapi ianya masih tak dapat membayar harga pengorbanan mereka...
ok, ni gamba budak2 yg aku bg ceramah tu...sebenarnya aku lebih suka perkataan perkongsian drpada ceramah...sbb aku byk share dgn diorang...






teringat masa aku darjah 6 dulu2...kecik2 je budak2 ni...




ni budak2 perempuan yg aku asyik panggil budak siswi je...eh, manalah tau kan...insya ALLAH



di jamu oleh pihak sekolah...ni anak angkat yg kat kampung tg batu...


Tiada ulasan: