Selasa, 18 Mei 2010

Aku masak beriani

Waaah...jangan tak caya...semalam aku penuh bersemangat nak masak beriani jus oren resipi cik mat gebu...sebelum balik, beli la brg2 nak masak ni...mula2 g Umart, pastu g B5 plak...maklumlah...tak sume brg ade kat Umart tu dan begitu jua sebaliknya...Aku sampai umah dah dekat magrib...mandi, siap2, solat, pastu baru g dapur...


Awal2 lagi dah bgtau kat hubby, nasi yg ade bg pada angsa...pastu dia tanya, kl bg angsa, kita mlm ni nak makan apa?...aku ckp, aku nak masak la ni...
dia tanya lagi...nak masak apa?...aku cakap...rahsia...hehehehehh
aku cakap lagi, jangan kacau aku kat dapur, tgok tv je...
Masak punya masak punya masak...dekat kul 9 baru kami makan...
hasilnya......






Tak buat acar sbb hubby tak suka...ni ayam masak merah dgn dalca...








Air tembikai laici yg power...


Hubby cakap sedap tapi nasi yg aku buat ni mmg jauh beza dr yg cik mat buat...huhuhu!!!!tak pe, 1st time kan...len kali leh buat lagik...

Tiada ulasan: