Selasa, 18 Mei 2010

Mempelam


Ni nak cerita pasal buah pelam ni...semalam masa kau makan tghr kat cafe kolej siswi, ade la seorang pekerja ladang pelawa aku buah pelam...beso2 plak tu...ade la dlm 4bijik...pastu makcik2 yg keje kat cafe ni pun nak jugak...aku cakap, tak pe laa, acik amik laa pelam tu, saya nak sebijik je...ye laa...sbb beso kan...maunya aku tak abis....mak cik tu siap kopekkan lg untuk aku, dan mmg aku tak abis....mujur amik 1bijik....


masa ptg nak balik dr opis before g beli brg2 nak buat beriani, aku singgah umah mardhiah sbb dia ade belikan aku keropok lekor dari terengganu...pastu dia tanya aku, nak tak buah pelam....ade la dekat setengah guni...amik koooo....bapok banyok nyee....


aku pun amik la pelam yg banyak itu....sampai umah bg cik ti sikit...tak rugi pun kalau sedekah kat org sbb ALLAH akan tambah lagi rzeki untuk kita...betul tak???tapi ni banyak sgt ni....nak buat apa lagi ek? dulu dapat jugak 20kg dari student yg beli kat wakaf chek yeh....rezeki, rezeki....

2 ulasan:

Siti Ruhayu Ab Rahman berkata...

salam ziarah azian..

terima kasih jenguk blog ayu tu...alahai blog cincai2 jer....

oooo....mungkin hubby awak selalu singgah kedai kita....kalau ke sini..singgah2 habaq tau...leh amik gambor buat kenalan..

serius...ayu suka sebab dapat kenal azian...

azian berkata...

salam kak ayu...
saya selalu balik jugak balik johor, nanti kl sempat saya singgah kedai akak yer...
pastu kita g umah cik mat...heheheheh!!!