Khamis, 8 Disember 2011

Luahan rasa hati...

Assalammualaikum...
setelah lama tidak bersiaran, hari sy gagahkan jugak utk menulis...
terima kasih pada yg sudi msg, tel, dan tanya khabar sbb dah lama tak bersiaran...
maaf....sgt sibuk selepas pulang dr pemantauan praktikal...
kemudian ke bengkel penulisan...
kemudian terlibat dgn conference, di mana sy sebagai ketua ajknya...

selama tidak bersiaran, hati rasa sunyi...
teringat kawan2 maya sy....
kamu semua sgt best...
terima kasih jadi kawan sy...

manusia mudah lupa....
mari kita sama2 saling ingat mengingati
sy tayang gambar masak2 bukan nak tunjuk sy pandai memasak,
tapi just utk kongsi dan utk simpanan peribadi
seperti yg telah sy coretkan dlm tujuan menulis blog
jika ada yg tidak puas hati, harap tidak laa ke blog ini

Allah bagi kita dugaan setimpal dgn kemampuan hambaNya
kadang2 kita mengeluh dan cepat putus asa...
tapi, hikmah disebaliknya kita tak tau...
kadangkala Allah hilangkan matahari lalu diganti dengan guruh petir dan kilat,
kita menangis kerana hilangnya matahari
rupa-rupanya Allah nak bagi kita pelangi....


kita menangis sebab tak dapat pakai kasut yg cantik2 dan mahal2...
tapi pernah ke kita terfikir org yg tiada kaki...
kita cemburu org lain pakai kereta lagi hebat dr kita....
tapi pernah ke kita fikir org yg takde kereta langsung....

kita rasa hidup kita susah, dan banyak halangan serta dugaan dalam hidup....
tapi pernah ke kita terfikir ade ramai lagi org di luar sana hidup lebih menderita,
hidup lebih susah, dan dugaannya lebih hebat dr kita.....

bersyukur dengan apa yg kita ada.....

alhamdulilah...

p/s maaf ye...nak settlekan urusan duniawi yg tak habis2 ni hah...adoyaiiii....







19 ulasan:

miloais berkata...

lama giler Yan tak update blog...
sama gak ngan iols
setipa hari bz aja kekdahnya...

kakchik@ella berkata...

KC ingat kan Yan outstation atau bercuti.

KC stuju dgn kata2 yan .. kita bkn nak menunjuk-nunjuk. sekadar buat entry makan dan makanan utk kenangan. tapi kalau org dah salah tafsir... nak wat camna?

Dinas Aldi berkata...

Sapa yg mangkuk dok kutuk2 tu, buat orang serabut saja. Suka hati kita la nak boh apa, blog kita maa. Lantak pi ke dia, ramai kawan2 lain lagi dok ada ni haa.

kasihibu berkata...

sekurang kurangnya ada resepi nak di rujuk kan?
blog kita kita yang punya, sukahati nak tuls apa kan? tak suka jgn baca kan? ;p

Lydia Miza(Aidyl Azim) berkata...

takpe lah..yan kan busy, dulukan apa yg pening dulu.blog bila2 pun leh jenguk

ainnoraini berkata...

patut la sunyi sepi jer...busy yee...

munna berkata...

akhirnya..muncul kembali...takpelah Yan.. bila ada masa update ye

Daddy Ziyyad berkata...

Ingatkan dah lupa password..heheheh

Adat manusia..penuh dgn hasad dengki..abaikan aja..hopefully rajin rajin menulis bila dah free ya :)

Datang tak gathering blogger kat rumah Dato LF di Bangi 18 Dec ni?

makdara TERdiva berkata...

kadang2 kita terlepas pandang dan tergelincir kata kala menulis di blog sendiri..

kita tak perasan ataupun kita malas nak amik peduli perasaan org dan akhirnya byk hati2 yg terluka tanpa kita sedari..

dats y saya hentikan penulisan di blog kerana taknak blog menjadi sarang dosa. diri tidak sesempurna mana, ditambah amal yg tak seberapa..

maaf yan, MDT tak dpt hadir ke majlis di bangi..rindu untuk bertemu..insyaAllah diizinkan-Nya pasti kita akan bertemu..

saya pasti akan merindui yan dan anak2 :D

Kakzakie berkata...

Dah kakak kata berkali-kali kita tak sempurna begitu juga org lain. So... usah hirau perkara yg remeh-temah tu. Jangan kita sakiti org lain sudah...

Kakak berada di Gambang pada Ahad tu. Tapi Isnin dah bertolak balik Senai.

Sharifah Nadzarah berkata...

sabar lah yan...kita ni semua manusia biasa yg mmg tak pernah sempurna...
(eh apsal komen kt sama mcm kakzakie ekk)..sungguh mmg tak tiru..hihi

Yan berkata...

ye lahhh.. dah lama tak nampak awak.. kita pun tunggu2 awak je.. INSYALLAHHH ada rezeki kita jumpa lagi nnati.

Mat Gebu berkata...

salam azian...hmm takpe take ur time, biar lah rasa seronok berblog, jangan tertekan....hmm saya lain lah kadang2 memang stresss..huhu

[PCL] berkata...

susahnya nak senangkan hati orang lain...blogging ni kena ada kesabaran, kalau niat kita betul ikhlas teruskan je...mgkn itu salah satu cabarannya.

azieazah berkata...

Welcome back YAN!

Nanti jumpa, kita peluk ketat-ketat eh?

nyanyisunyi berkata...

Patutlah akak rasa lama tk nampak yan ke udara...

pegi BBB tak?

ikatankasihku berkata...

yan, nak nangislah baca n3 ni..syahdu...

Pia berkata...

"salam azian,biasalah tu..dah adat manusia di dunia yg penuh perasaan phd...eh,samalah ngan akak kebelakangan ni sibuk sgt smpai tk sempat bw...nk update pun jarang2.."

awein berkata...

sabaq yan akak pun suka tayang masakan yg akak buat niat bukanya nk menunjuk tapi nk kongsi jer..syok nk share cerita2 anak2, masak2 tuk anak2 kan..klu org salah tafsir ikut suka diorg la kan...kita bukannya tayang kita beli keta besaq, moto besaq, hanbeg mahal2 kasut mahal2,umah besaq,dedahkan aurat kan....