Isnin, 10 Januari 2011

APA ITU ADENOID?

aku ade buat sikit la research (poyo giller) pasal adenoid nih...aku nak tau la jugak sejauh mana kemerbahayaannya...ye laaa, sejak dua menjak tiga menjak ni (dey!!! yenna...) muaz kan nak kene operate jadiknya aku sikit ade risau laaa...ok, sebenarnya adenoid itu ialah kelenjar-kelenjar yang terletak di dalam kepala dan berdekatan dengan bahagian dalam rongga-rongga hidung. jadiknya bila aku tgok gambo di bawah, aku pun terfikir mcm ne nak buang adenoid tu....



dlm situasi muaz, adenoid tu seakan membengkak...ditambah pula saluran pernafasannya sempit.jadik doc nak besarkan sikit saluran pernafasannya...jgn tanya aku mcmne ok...aku mmg tak tau...tapi itu doc tau laaa...


korang boleh rujuk sini untuk mengetahui lebih byk tentang adenoid


13 ulasan:

Lydia Miza(Aidyl Azim) berkata...

yan..akak doakan muaz selamat jalani pembedahan ye.yan dan mamat byk2 sbr,bdk kecik mudah sembuh.sian kat muaz..huhu

Lelord berkata...

insyaallah semuanya akan berjalan lancar

IbuAmirAmirah ;P berkata...

InsyaAllah..semua akan ok..
nasib terbuka blog yan..
xtau pun muaz nak operate..huhuhuh

moga semua berjalan lancar...

Ummi berkata...

Salam Azian, akak baru tau kat blog Mat Gebu..insyaAllah, semoga segalanya dipermudahkan dan pembedahan berjalan dengan jayanya...amiiinn...Azian, banyak2kan berdoa, solat hajat dan bersabar yea...Kesian pulak ya, kecik2 dah nak kena operate...teruk ya masalah dia? Sabar byk2 ya Azian...

Tanpa Nama berkata...

Praying that everything will goes smoothly, insha ALLAH. Be strong, dear Muaz.

Mr. Mama berkata...

ALLAH akan memudahkan apa2 hal selagi kita mengingatiNYA. Insyallah SELAMAT semuanya...AMIN...

Sari Yusa Ibrahim berkata...

sy doakan semoga pembedahan berjalan lancar, semoga segalanya dipermudahkan, insyaAllah... Amin.

azian berkata...

salam semua...
alhamdulilah muaz dah selamat...
skrang ni masih ade d wad lg....
terima kasih....

Siti Indrawati berkata...

Salam Azian..semoga pembedahan adik Muza berjalan ngn baik dan selamat,insyaALLAH..AMIN..

Lydia Miza(Aidyl Azim) berkata...

alhamdulillah...akak br je wat entri utk muaz..syukurlah selamat semuanya.Moga muaz cepat sembuh ye sayang..peluk cium dari aunty wat muaz..muahhh.

CT berkata...

mudah2an tabah mhadapi segala dugaan..

FasiHaH SupiaN berkata...

Alhamdulillah..moga cepat sembuh ye sis...

bersama kak Es berkata...

anak kak es 3 orang dah buang tonsil dan adenoid sekali.