Jumaat, 4 November 2011

Puding Roti



addehhh....sila pejam mata terlebih dahulu kl tak nak tgok gambar2 yg seterusnya....
heheheh
teringat plak puding roti hanis azla....
heheeh...tu yg berkobar kobar nak buat nihhh...
hr ni ade kawan ajak buat mkn2....sy buat laa puding roti ni....senang aje....

bahan-bahan:

5 keping roti
2 sudu butter yg telah dicairkan
susu cair 1 cawan
telor 2 biji
esen vanila 1 sudu
gula 1/2 cawan
kismis dan badan utk hiasan

cara-cara:

1. Bakar roti dulu kemudian potong kecik2 susun dlm bekas nak bakar mcm bawah ni



2. kemudian, masukkan telo, butter, esen vanila, gula dan susu ke dalam mangkuk dan kacau sebati
3. bila gula dah larut,curahkan dlm roti tadi
4. tabur dgn kismis dan almond flake , kemudian bakar 20min 180 darjah...



saya buat 2x sbb nak bg kat pengasuh muiz, kak da , cik T punya sy buatkan lain kalik laaaa...heheheheh



disbbkan budak dua worang ni dah bangun awal dan tolong2 kat dapur, tak dapat laa nak tunjuk gambo langkah demi langkah...heheheh



sup ayam utk hubby...



sayur campur utk pot luck hr ni

resipi: sy amik dr myresipi tp mcm biasalaaaa...ai derhaka sikit ikut suka hati mak jemah yeee....heheheh


17 ulasan:

Sharifah Nadzarah berkata...

WOW!!.meruntun jiwa raga bergelora melihat masakan yan..ekekeke...

bujal X berkata...

la~~sonang je rupanya~

Hanis Azla berkata...

bestkan puding roti tu.. senang dan mudah untuk disediakan.. yg paling penting sedap kan yan..

kakcik berkata...

Kakcik punya puding mana? hehehe...

nyanyisunyi berkata...

nanti g BBB bawak puding roti pulak ye yan...mst best mcm kek aritu

p/s kak ida amik bnyk kek coklat aritu hehehee..siap bwk kt opis seketul dua..

azian berkata...

sharifah...
alahaiii...biasa2 aje laa...sharifah pun boleh buat jugak...hehehe

bujal...
a'ah...akak pun baru tau senang buat puding ni...heheheh


kak hanis...
ye laa...knp laa sy lambat tau resipi ni...hehehhe...pasni nak buat roti lapis daging plakkk

azian berkata...

kakcik...
hehehhe...akak nak jugak ke????meh laa dtg sini....heheheh

nyanyisunyi...
kak ida....tak leh janji lagi sbb ingat nak buat muffin aje...hehehe...tgok laa nnt mcm ne...

Yan berkata...

Nyam..nyam.. akak suka pudding roti.. besttt..

Pia berkata...

"owhh kena bakar dulu ek roti tu..dulu akak penah buat sekali tp boh mcm tu jer roti tu..."

makdara TERdiva berkata...

biasa buat kukus jer..patutlah tak kental..haishhh..

nasib baik yan bg resepi bakor ni..

tq yan :)

makdara TERdiva berkata...

lagi 1 lupa plak

teknik bako tu..bako terus @ water bath??

Kakzakie berkata...

Muiz dgn Muaz tu buat apa kat dapur? Tolong masak ke tolong kacau..

azian berkata...

kak yan...
sy rasa sy suka buat je kot...heheheh...senang je kan...

kak pia...
sebenarnya sy rasa boleh je kot kl kita tak bakar dulu, dulu sy pernah gak buat versi yg tak payah bakar dulu rotinya...heheheh

MDT...
bako biasa aje, takde guna waterbath pun....hehehe...yg kukus sy tak pernah cuba lagik...

kak zakie...
diorang tolong sepahkan dapur yg mmg dah sepah tu hah...hehehe

munna berkata...

alahai lapor dah perut ni..... nak sikit yan...

Ati Masrif berkata...

rajin yan buat..

lama tak buat ni
lagipun tak laku kalau buat..huhu

Lina berkata...

emmm resepi puding roti yg br sy tau...roti dibakar dulu slama ni sy buat yg bese jer

ikatankasihku berkata...

chef azian kalau masuk dapor conform macam2 di buatnya... :)