Selasa, 1 November 2011

Ngundo Mantu



ingat lagik tak masa sy ke jelai 2 hari tuh...
hah, 22hb yg lepas telah berlangsungnya majlis menyambut tetamu eh, silapppp
menyambut menantu plak kat umah jiran sy...
atau dalam bahasa jowo, ngundo mantu

tau2 laa kl dah umah jiran, mmg terpalit laa sekalik dgn umah kita...
tapi takpe, kita OK aje sbb kita dah anggap cik T tu mcm mak kita sendirik



hah, ni laa the pengantins ...currlasss gitu main peace2 kat meja makan damai...(eh, kitorang org johor panggil mkn damai, org pahang tak tau laa plak)
heheheheh



hah, depan umah kita macam ni lah laa ngupenya yek...
mmg meriah....
tumbang laa sekor lembu




ahli2 rewang yg terdiri dr ketua2 blog penerokawati....
biasalah, kl umah staff ni, yg rewang pun, ketua2 blok aje...
(abiss laaa aku pasnihhh...heheh)



heheheh...aku pun ahli rewang jugak taw...
ni aku amik gambo diorang dulu
terasa glemer sikit sbb diorang ni dok panggil2 mak jemah eh, aku ni...yan, yan, yan....
hehehehhe
then ade gak laa yg tanya aku ni sape....
uishhhhh....



suasana pagi sebelum majlis bermula...
mewah dgn mcm2 makanan tp aku tak sempat nak amik sbb aku pun sibuk makan
hehehhehe...tak laa....aku kan ade anak kecik yg rasa diri dia dah beso...
sibuk nak tolong rewang jugak
muaz plak ntah pg mana2 ntah main dgn kawan2 sebaya...



seronokkan kl rewang2 mcm nih...
tempat u all ade lagik tak rewang2 nih?
mesti katering aje kan...
umah tak bersepah, tak yah pening2 tak cukup laa itulah, inilah...



12 ulasan:

Daddy Ziyyad berkata...

walaupun saya org Johor, sekalipun saya tak pernah pergi hadiri majlis kahwin purely ikut adat istiadat jawa ni..hehehe

ikatankasihku berkata...

pengantin brutal....ha3..
suka tgk kalau kat kampung2 punyer majlis, conform meriah dgn rewang2 ni, time tu lah melatah2, luar dalam semua keluar...ha3

azian berkata...

doc...
ni bukan org jawa laa yg kawen...sy jek yg panggil ngundo mantu....tu mmg org jawa punya vocab...heheheh...yg ni org pahang campur kedah...

p/s sy pernah pg org sunat stail jawa...siap dgn pelamin bagai...(menghabiskan duit mak bapak betul...heheheh)

azian berkata...

ikatankasihku....
hahahhahaha...betul2....mak latah kl ade...abisss laaa mejelis....heheheh

Pia berkata...

"salam yan..meriah kenduri tu..kt tmpat akak masih ada lg rewang2 mcm ni tp dah jarang ler...segelintir org jer pilih kaedah ni...katering lebih menjadi pilihan utama..."

kakcik berkata...

Sudahn lama bertul tidak merasai suasana begitu sejak meninggalkan kampung halaman puluhan tahun yang lalu... :(

munna berkata...

mmg seronok rewang mcm ni....bukan main lagi pasangan pengantin tu...ceria

makdara TERdiva berkata...

saya org jawa jugak..jawa perak

masih lagi ada rewang2 nih..jom la merewang kat umah ai next year :)

azi berkata...

Yan..
Kat taman perumahan akak ni, kalau kenduri masih ada lagi"rewang-rewang"...

azian berkata...

kak pia...
ye la kak...katering senang kan...hehehe

kakcik...
kl gathering nnt buat rewang2 mesti best kan...habiss laaa anak2 sy pun tolong jugakkkk...heheheh

kak munna...
pengantin skrang mmg mcm tu kot...heheheh

azian berkata...

MDT...
sape nak tawen taun tepan???heheheh

p/s bukan MDT kan????heheheh

kak azi....
bagus laa kak kl ade, sbb masa2 rewang ni laaa nak jumpa jiran2 dan org2 kampung kan...

Lina berkata...

emmm kat ktn ni lglah payah nak rasa rewang2 cam ni...lg 1 yg jenis mkn berhidang tu lglah payah nak jumpa