Isnin, 13 Mei 2013

Biskut Chocolate Chip Sedap

As salam semua
tak tau kenapa terrajin lerr plak nak mengcookies
tgok blog kakak cantik buat bende ni laaa aku pun dah terjangkit sekalikkk
kikikikiki

tapi serius weyyy...
sedappppp

Bahan-bahan

259g mentega
160g gula perang
1kuning telo(aku letak 1biji...)
230g tepung gandum
20g serbuk koko
1sudu teh baking powder
1 sudu teh esen vanilla
100g chocolate chip

Cara-cara

Pukul mentega dan gula perang hingga kembang, masukkan telo dan esen vanilla dan pukul lagi
masukkan tepung gandum, serbuk koko dan baking powder...pukul lagi
campurkan chocolate chip, saya letak separuh aje sebab separuh lagi saya guna untuk hiasan dia
sudukan sikit2 ke atas dulang pembakar
bakar pada suhu 180 darjah selama 20min

Muaz tanya...
"biskut ni sedap macam chipsmore tapi kenapa tak bulat macam chipsmore....ummi nak buat cepat ye, sebab tu tak jadik bulat..."

>_<

selamat mencuba....xoxo

2 ulasan:

Daddy Ziyyad berkata...

kukis mmg sedap weh!!!! :p

Aku Ibu Muda berkata...

gulp. telan air liur duluu