Isnin, 13 Mei 2013

Tiramisu Mudah Azian (TMA)


 Ok, selalu sangat buat tiramisu ni...senang sangat...percaya laaaa....
saya letak nama dia TMA
Tiramisu Mudah Azian
kikikikikiki
kalau ade tetamu nak datangkan, dan tak tau nak buat apa, mesti saya buat jek tiramisu ni
dengan syarat biskut tiramisu tu ade laa...
biskut ladies finger tu

 Bahan -bahannya

250g cream cheese
4sudu gula(tak manis sangat ye, saya tak suke manis2...hihi)
200mlm whipping cream
biskut ladies finger secukupnya
air nescafe 1 cawan

Cara membuatnya

pukul cream cheese dan gula
kemudian masukkan whipping cream
pukul sehingga kental

di dalam bekas yang nak buat tiramisu tu, susunkan biskut
sudukan air nescafe ke atas biskut tersebut
agak2 kene seluruh bahagian biskut tu je ye
kemudian, sapukan cream cheese tadi ke atas biskut
boleh buat lapisan demi lapisan
ikut suke
untuk topping, saya suke letak buah buahan segar atau coklat urai
anda juga boleh letak blueberry filling atau filling kesukaan anda

senang kan???
selamat mencuba!!!

7 ulasan:

Daddy Ziyyad berkata...

hahahaha..siap ada akronim!

azi berkata...

Yan...
nanti akak cuba..tak pernah buat lagi...nampak sedappp sangat...kalau rumah kita dekat, akak dah suruh yan buatkan untuk akak...he..he..

MulutPayau berkata...

Nampak sedap sangat..boleh try buat jgk ni...

kakyon berkata...

nmpk sedap, boleh akk try buat..

wisata outbound berkata...

nice day:)
saya adalah saya hari ini karena pilihan-pilihan
yang saya kemarin..


bagi-bagi motivasi yaa.. :)


http://wisataoutboundmalang.com/

Tanpa Nama berkata...

Goοd day! Thiѕ iѕ my 1st cοmment herе so I ϳust
wantеd to give a quісk shout out anԁ tell you Ӏ гeallу еnjoy reading thrοugh
your pοsts. Can yоu recοmmend any оther blοgs/websitеs/forumѕ thаt
cоver thе same topics? Τhanks!


my page: cheap legal highs

Rai Ourkizuna berkata...

cik yan, beli kat mana biskut tu..?