Isnin, 13 Mei 2013

Carrot Cake

As salam dan selamat pagi...
semalam kita ade buat kek
kawan sekerja kita nak buat makan2
sebab bday anak dia...
dia nak kek carrot
da 2x dia tempah dgn kita
ni 1st time kite tulis2 kat kek taw....

jom layan resipi

Bahan-Bahannya

1 cawan walnut yg dibakar dan ditumbuk kasar
21/2 cawan lobak merah yg diparut
2cawan tepung gandum
1 sudu teh serbuk penaik
1/2 sudu teh garam
1cawan minya canola
4biji telur
1 1/2 cawan gula (saya letak 1 cawan aje)
2sudu teh esen vanila

Untuk topping
macam biasa saya gune 250g cream cheese yg dipukul dengan 4sudu gula, kali ni saya letak susu pekat manis 2sudu

cara-cara membuatnya,

Pukul telur , minyak jagung dan esen vanilla hingga sebati.
masukkan tepung, serbuk penaik dan garam
bila dah sebati, masukkan lobak dan walnut
kacau perlahan lahan guna spatula
bila da sebati, masukkan dalam loyang dan bakar pada suhu 180 darjah selama 45min atau sehingga masak

senang je kan?
kl suke nk letak kismis pun boleh, saya letak sikit dalam 2 sudu gitu...


ok...
kita ade meeting jap lg....
xoxo

2 ulasan:

Unknown berkata...

saya baru jugak buat carrot cup cake. tapi macam ada yg kurang puas hati. nanti saya cuba lain kali saya guna resepi ni pulak.. hehehe..

Kakzakie Purvit berkata...

Lain kali dtg rumah bawa kek ini jgn lupa tau..