Selasa, 9 Ogos 2011

Memburu Arnab



ingat lagi kisah arnab muaz yg mati tu???azian dah janji dgn dia nak carikan yg lain...kesian kat dia...mcm tak boleh terima kenyataan plak bila arnab dia mati.....
so, azian nak carikan arnab yg dah besar...
jd tak leceh sgt nak jaga...harap2nya laa.....
dgn bantuan kak rikha, kami pun pergi ke temerloh
ade satu family ni jual arnab
seekor rm25
azian nak belikan dia sepasang
sbb kat umah ade sekor...hubby ambik dr umah kawan dia...jadi kesian jugak dia sorang2 takde geng




bila dah sampai sana
pilih punya pilih punya pilih...
ambik laa 4ekor....
pastu semua betina
yg jantan takde...
then kak rikha cakap, pinjam je jantan dia...

oooo...kak rikha ni selain dr buat kek..
dia pun pandai bela arnab...byk laa jugak arnab kat umah dia...lebih 10ekor dah skrang


lihat aksi budak yg bercekak pinggang ni hah...addehhh....dia pun tak tau nak pilih yg mana sbb semua cantik2..ummi plak terlebih suka...abah suh beli 2ekor jek, dia bantai beli 4 ekor + 1 ekor pinjam dr kak rikha....



bila laa umah kami nak jd mcm ni...heheheheh


so sampai umah mujur laki aku tak marah kooo...siap tel suh balik awal...settlekan anak2 angkat baru ni hah....

hehehhe....

mereka sgt comel....

nnt sy share lg pasal anak2 angkat kami ni...

p/s dah tau ke sape adik hj hamzah tu????heheeheheh

17 ulasan:

DrSinga berkata...

comel kann.. comel kannn... !!
saya pun ada bela..
tapi dah ekspot balik kampung..
dan dah beranak ..

ikatankasihku berkata...

banyaknyer, mane 1 pilihan kalbu...

Sharifah Nadzarah berkata...

WAHH...!!!!

Sharifah Nadzarah berkata...

SUKE LA MUAZ...MESTI DIA FENING NAK PILIH...

Sharifah Nadzarah berkata...

YAN ANAK ANGKAT TU DAH ADA NAMA LOM??? AHAKS

Sharifah Nadzarah berkata...

KELAKAR JER TGOK MUAZ CEKAK PINGGANG..APELAH AGAKNYA YG DIA DOK PK TU EKK..

Sharifah Nadzarah berkata...

YAN..ITIK TAK JADIK BELA KER..

bujal X berkata...

abang ben ashari kah? keh keh~~

*arnab membiak laju sangat~hu~~tak sanggup saya nak bela~~

miloais berkata...

rajin uols bela arnab bagai ni...

kat umah iols - takat bela ikan jahhh...
pets yg berbulu amat tak boleh...

Yaati Nor berkata...

borong terus 4 ekor yek yan..hehehe

Kakzakie berkata...

Kakak nak tengok berapa lama Muiz boleh jaga arnab tu Yan... Kalau asyik didukung kesana-kemari jawabnya ikut jejak yg lama jugalah... Eh... mana muka Muaz tak keluar nie?...:)

Lydia Miza(Aidyl Azim) berkata...

wahh byknyer dpt arnab ye boboy sorang ni.ingatkan ummi dia beli kan sepasang jek..hihi

munna berkata...

harapnya arnab ni hidup lebih lama kali ni....

munna berkata...

kak rikha?...yg ada blog juga kan yan?

Wanieyra berkata...

Mesti Muaz tu nak juga arnab tu....

bersama kak Es berkata...

banyakkkknya...ni mesti umi dai pun geram sama niii

Lina berkata...

comelnyerrr lar...dulu2 ms budak2 pernah lar bela arnab tp sekor2 mati pas tu x bela dah sbb takut mati lg hehe