Selasa, 2 Ogos 2011

Tinggal Kenangan...


disebabkan tragedi kene gigit penyengat, abah muaz dah bgtau nak belikan dia kelinci..alah, arnab...heheh
so kami belikan dia sepasang...dia sgt seronok...walaupun masa tu mata baru nak surut dr bengkak....kesian sgt kat dia...sampai cakap , "ummi, nak senyum pun susah..."....hehehe...tp dia tak nangis...
ok laa tu...
lihat aksi muaz bila dah dapat arnab





dia sibuk nak mandikan arnab ni sbb dia cakap nak cium...kl arnab ni tak mandi, macam mana dia nak cium....hahahahhaha

tapi aku tak bg mandikan takut arnab tu tak tahan sejuk....



beli sepasang...satu putih satu kelabu....sgt comel....muiz pun suka....




beli hari ahad, hari isnin masa aku balik kije tgok sekor dah mati kene makan kerengga...kesian...kerengga tu jahat betul...hari rabu, yg sekorlagi mati....huhuhuhu

tinggal kenangan semuanya....

muaz????

dia nangis beria...kalah kene gigit penyengat...sbb dia syg sgt dgn arnab tu...belom dapat cium lagi....

tapi abah dah gantikan dgn pet baru...

nnt sy bgtau ye...

muaz suka....

apakah pet itu????

cuba teka....suka main kat air....

(yg pasti bukan ikan ek...ikan mmg duk dlm air...heheheh)

29 ulasan:

ikatankasihku berkata...

la, ciannyer muaz, tapi ada hikmahnyer, dia dpt pet baru, kura2 ke?betul tak?

Kakzakie berkata...

Arnab tak mudah jagalah Yan. Atau asyik kena pegang selalu manalah boleh macam kucing...Nak mandikan lagi memang terus matilah dia....:)

Belilah yang baru. Kesian bujang tu...

Sharifah Nadzarah berkata...

YAN- ADUHH LAMBAT LAGI..
KESIAN KAT MUAZ & ARNAB TU...
BELI LAIN LA...YG MUDAH DIJAGA.

Wanieyra berkata...

Dah lama tak tengok arnab......

Wanieyra berkata...

Sabar ye...

Yaati Nor berkata...

sian muaz..comel je tgk dia main arnab tu..abah dia belikan dia ikan kot..ke kura2 kecik tu..tak pon abah dia belikan dia itik ke?tah la..hehehe

azian berkata...

ikatan kasihku...
bukan kura2...heheheh...

kak zakie kami...
tu laa...nnt yan buat entry pasal pet baru dia...hehehe...tunggu ek...

sharifah...
tu la, nnt ek...sabo2...tunggu entry pas2 nih...hehehe

azian berkata...

wanieyra...
ye ke dah lama tak tgok arnab???nnt sy letak byk2 gambo arnab ek...heheh

yaati nor...
ye itik!!!
hehehehe

bujal X berkata...

hoih~beli itik pulak?

Daddy Ziyyad berkata...

kesian betul...dua hari aja sempat bermesra dgn rabbit....

bela iguana ke? iguana kulit keras, kerengga gigit, kerengga yg mati..:P

Wanieyra berkata...

memeng dah lama,sejak dok rumah tinggi ni mcm manalah nak tgk arnab...salam tv adalah.

Wanieyra berkata...

saya teka...Kucing ke?

Sharifah Nadzarah berkata...

nak wat cmner..kite kat ofis xleh nak ngadap blog jer..kikiki..tak kisah lah yan ada rezeki dapatlah..hehe

betul ker muaz dpt itik?..mesti anak itik yg kecik warna kuning tu..so sweet

Mat Gebu berkata...

Itik ke?...takkan memerang pulak..kann..

ainnoraini berkata...

bela itik...
mesti comey itik tu kan...

miloais berkata...

kesiannya kat arnab tu...
kesian muaz... pet dah mati kekdahnya..

tapi dah dapat pet baru kan???


ps : iols send emel kat uols semalam... dapat tak???

munna berkata...

kura2 agaknya pet baru muaz... kesiannya arnab tu.......mmg kerengga tu jahat sgt

Alin Marlini berkata...

Alin pun baru kehilangan 2 ekor rabbit..pun mula2 sekor mati..pehtu sekor lagi follow..

KuNanGKuNanG berkata...

cian muaz...cam adik sy la.dua ari lpas ank kucing dia mati..terus dia nangis...huhu

kalau sudi vote la sy kt n3 ni ye.tq
http://anaknegori.blogspot.com/2011/08/peserta-akhir-contest-kutuk-blog-atok.html

Citarasa Rinduan berkata...

yan..
kak singgah nie...
bagus2...
bulan posa ko ada entry baru..

i like...
skurangnya dapatlah kak ayu hilangkan letih dgn baca entry ko sklrg..

kasihannya...
arnab tu dh mati?
kerengga jenis yang gigit binatang yang lembut2 kot..

rasanya, itiklah..sbb itik duk atas air

Wanieyra berkata...

Suka main air je kan? agaknya anak kucing kot

azian berkata...

bujal x-factor...
salah ke bela itik???huhuhu

doc..
iguana????mmm..susah jumpa kat jengka ni...heheheh

wanieyra...
ooo..gitu ek???heheheh

azian berkata...

sharifah...
a'ah...itik...heheheh...cute aje...nnt kita tunjuk ek...

cik mat...
heheheh...memerang wat pe cik mat...hehehhe

kak ain..
itik telo2 kak...5eor aje...suka2...

azian berkata...

iols..
mmg sgt kesian taw...huhuhu
eh, sy dah bls la emel u...xoxo

kak munna...
kerengga tu byk sgt...habis dia hurung arnab tu...kl fikir2 balik mcm tak logik mati kene gigit kerengga tapi mmg iye..

alin marlini...
kesian kan...kita baru nak syg2 dia...huhuhu

azian berkata...

kunang2
ok...vote 4 you nnt...

kak ayu...
sy kan buat contest tu...kl takde entry camne org nak komen....hehehhe...kira boleh laaa amik masa sikit....

wanieyra...
anak kucing suka main air ke????heheheheh

Wanieyra berkata...

Manalah tahu..hehehehe

Sharifah Nadzarah berkata...

YAN..NNTI KALAU ITIK TU DAH BESO LEH LA BAGI TELURNYA KAT KITE EKK??NAK WAT TELUR MASIN EKEKEKEKE..

Sharifah Nadzarah berkata...

EH LUPE NAK TYE..ITIK TU JANTAN KE BETINA? HIHIHI

bersama kak Es berkata...

itik lah tuuu..

bestnye ada arnab...mmg cute dan gebusss bulu dia kan..