Khamis, 26 Januari 2012

Yong Tau Fu Kg Melayu



sebenarnya before balik bercuti raya cina, kami ade makan yong tau fu
tapi kat jengka ni semuanya takde yg ade sup
hubby kata kl kat majidee, ade sup
so, dia bawak laa aku g g makan yong tau fu yg ade sup
kat atas ni gambo kedai ABC yg kami beli
kedai yong tau fu boleh lupa plak nak snap
tapi sebelah kedai ABC ni hah


ade gak kedai rojak asma kalau dtg kat kg melayu ni
rojak asma ni pun sedap dan glemer kat sini
tapi kl ni kami dtg nak makan yong tau fu



ni laa ABC special
order satu aje
makan berdua
punnnnnn tak habis....
masa ni budak2 tinggal kat umah nenek...tak ikut kami balik majidee
(heheheheheh, mcm segan plak bila makan2 mcm pakwe makwe nihhhh)



lepas pilih2 yong tau fu,
org kedai akan potong2 mcm biasa tapi letak dup kat yong tau fu yg kite pilih tu
ade sambal sekalik



dari dekat....



menikmati ABC....

kesimpulannya.....
mmg ohsem dan sgt sedap hoccay!!!!
g ler cuba sampai aku nak makan lagi the next daynya tapi hubby aku malas nak bawak sbb dia nak bawak makan kat tempat lain....
tunggguuuuuu....
hehehehhe

14 ulasan:

cheqna berkata...

terliur...

munna berkata...

AISEH...KAK MUNNA PUN TERLIUR SUDAH MELIHATNYA

Sharifah Nadzarah berkata...

yan...yong taufu kat kg melayu tu mmg femes...abc kat situ pun sedap...dulu masa arwah abah ada selalu makan/tapau ABC & yong tau fu kg melayu ni...skrg dah lama tak gi..sejak abah dah takde...nak gi lah nanti..terliur lak tgok yan makan..

Daddy Ziyyad berkata...

kat situ mmg sedap ABC dia...lama tak pegi

Kakzakie berkata...

Kat sini Yan macam-macam boleh pilih dari sarapan pagi punya menu samapai utk makan malam pun ada...

KuNanGKuNanG berkata...

ABC yg mmg special...sedapnye..

Hanis Azla berkata...

sejak pandai makan yong tau fu berkuah sup tu, kalau makan yong tau fu biasa rasa tak puas.. terliur tgk abc tu..

miloais milo berkata...

ABC tu - adehhhhhhhhh!~ terliur lah Yan!

emmm... ols kalo makan yong tau foo - jugak suker yg ada sup
iols tak makan kalo hanya kuah kicap tu....

Lina berkata...

ishhh nampak sedaplah yong tau fu sup tu...nengok kangkung byk

Citarasa Rinduan berkata...

mmg terliur..
nak pi tapi k,.ayu tak terro area situ.. heheh

azian berkata...

cheqna...
alahaiiiii....g cari g ABC...hehhehe

kak munna....
heheheh....terliur ke???hah, ni tak preggy takpe kl terliur...kl terliur preggy, habisss laaa....hehehhe

sharifah...
kite mula2 pun pelik taw...apesal dia susun mangkuk2 ABC tu siap2...rupa2nya, tghr jek ramai giller org tapaw...mmg best laaa....

azian berkata...

doc...
nanti balik jb jgn lupa singgah....heheheh

kakzakie...
ye betullll....hehehhe...berat bdn pun makin naik laaaa....hehehhe

kunang2...
special betul ABCnya.....sedap....

azian berkata...

kak hanis...
ye la kak...sypun rasa apa yg akak rasa///hehehhe

iols...
akak, kat jengka takde yg sup la kak...nampak gayanya kl balik majidee mesti kene singgah sini laaa....

lina...
sedapp tau...sup dia tu kan, dah campur dgn byk2 bende tu hah,mak aihhhh rasa diaaa.......sedappp tak tau nak ckp sedap mcmne lg ntah....hehehhe


kak ayu...
dekat dgn esso kg melayu depan pejabat pos je...

ikatankasihku berkata...

tgk pon dah tau marvelous!~~