Isnin, 12 September 2011

Puding Karamel



puding karamel ini azian buat sempena ade kawan dtg ke rumah....selain dr buat puding ni sebagai pencuci mulut, azian jugak turut hidangkan mee bandung....tu je yg mampu di buat dlm masa 1jam...heheheh

senang aje buat puding ni...sape2 yg terliur kan, pas ni boleh buat ek...mkn sejuk2 laaagii best taw....

bahan2nya

1tin susu cair
1 tin air
1/2 cawan gula
1sudu teh esen vanila
6biji telor

bahan karamel:gula secukupnya dan air sedikit

cara2 membuatnya

blend semua bahan2 di atas
utk karamel, masakkan gula hingga gula jadi perang keemasan...jgn sampai hitam taw nnt rasa pahit...kl azian, masak dalam loyang terus
masukkan bahan2 yg dah di blend dalam loyang yg dah siap karamelnya
kukus 25min

siapppp!!!!



mee bandung azian...tapi sy lagi suka mee bandung kak ayu citarasa rinduan...hehehe

13 ulasan:

Lina berkata...

kira ok lar tu azian dlm masa 1 jam bole buat 2 hidangan yg lazat...klu sy tu x tau lar smpat ke x hehe

miloais berkata...

wahhh!~ mee bandung iols suker!

cekap jugak yan... dlm masa sejam dua menu!

Ummi berkata...

Salam Azian...amboiiih memuding x hengattt...bila nak jamu akak nih! Heheee...Akak ni asal wiken jek bz dengan kenduri-kendara jeerrr... :) Minggu depan ni pun ada lgk...adeeii

ikatankasihku berkata...

terornyer masak memasak!

KuNanGKuNanG berkata...

lama x makan puding karamel..huhu

Wanieyra berkata...

lama tak makan mee bandung...

Yan berkata...

seddapnya puding..akak suka sangat.

Alin Marlini berkata...

menu yang cepat & ringkas...Alin datang nak hidang apa lak..hehehe

Lydia Miza(Aidyl Azim) berkata...

wahh sedap

azi berkata...

yan...
akak tengok masakan yan tu, time hujan..perut pun apa lagi....nampak sedap sangat...

azieazah berkata...

Mee AYu ker.. Me AZIAN ker.. tak kira, nak jugak!

Asal jangan suruh pi cari di Bandung!

munna berkata...

pergh... sedapnya mee bandung...

puding karamel tu lagilah kak munna suka

makdara TERdiva berkata...

kiranya tak yah guna tepung kastard pun boleh ek??

kalau dah kukus tapi tetap lembik mcm taufufa camne plak azian??

cer citer..cer citer :D