Selasa, 6 September 2011

Apa yang ade di belakang rumah kami.....

seingat aku dulu pernah dah cerita tentang belakang rumah kami ni...heheheh...tapi sekarang dah ade perubahan sikit, apa kata org tu, dah upgrade...heheheh....
marilah berkenalan dgn ahli kelurga kami yg baru...
dah lama nak share dgn korang taw...tapi...tu laaa....





arnab ade 6 ekor...




korang ingat, muaz n muiz je tau posing, arnab ni pun tau...heheheh...sibuk sgt bila aku nak amik gambo diorang ni laaa



hah, ni pun sama...semuanya nak tunjuk muka...heheheh

muiz ni lepas hulurkan jari tu, terus nangis....sbb arnab gigit jari dia...(si ummi dia sibuk jek amik gambo, apa taknya....heheheh)




angsa dah bertelur lagi...skrang ni ade 6biji dah tapi tak tau knp dia tak pandai nak eramkan telo2 nih...syg aje...kami tak pernah mkn lg sbb kl boleh nak diorang ade zuriat dulu....huhuhu



hah, ni laa itik telo2 tu....skrang ni dah besar dah diorang...nnt aku update gambar terbaru diorang ek....heheheh...muaz suka kejar2 itik ni sambil picit2 diorang....pastu bila aku marah sbb takut itik2 tu mati, dia cakappppp..."muaz geram, muaz geram, muaz gerammmmmmmmmmmm"...lantakkkk


pada mulanya, itik2 tu bergaduh dgn angsa...sbb diorang tak leh duduk sama2, tak leh kongsi kolam sama2...tp masa cuti hr raya yg lepas, hubby lepaskan itik2 tu...hubby cakap budak2 tu ok aje....tak tau laaa....kolam tu pun tak cukup besar utk diorang ni laaa....
knp kolam ade bumbung????
oooo.....kolam tu hubby mmg buat ade bumbung sbb kl kene cahaya matahari, algae dlm kolam akan cepat membiak sbb dia boleh buat fotosintesis dgn cepat...ianya akan menjadikkan air kolam tu berwarna hijau dipenuhi algae....ok, faham????heheheh

nnt azian letak lagik gambar2 lagi ye...

17 ulasan:

Sharifah Nadzarah berkata...

wah bestnya..ada ternakan...nnti dak membiak leh ler campak sekor kat sini yer

azi berkata...

Salam yan..
Akak..kalau dekat...nak jugak minta kat Yan seekor arnab tu..he..he..

bujal X berkata...

belakang rumah saya pintu jiran~tak syok betul duk taman perumahan nih~haih~~

Wanieyra berkata...

Salam azian...

Bestnya mcm ni....

DrSinga berkata...

masih muda remaja arnab2 tu kan..
lom pandai ngawan eh??

nyanyisunyi berkata...

ada kawasan lapang belakang rumah boleh menternak atau bertanam kan..tp dok umah atas umah org ni..semua tk boleh buat.

Daddy Ziyyad berkata...

Fuh..macam mini zoo kat belakang rumah! hehe..best..

Pasal pertumbuhan algae tu, ada ubat dia boleh beli kat kedai ikan/aquarium..campur dalam air..so air tak akan bertukar jadi hijau. Dulu saya guna ubat tu bila letak akuarium luar rumah(kena pancaran matahari)

SURIA AMANDA berkata...

bestnyaaaaaa...kalau la kondo i duk ni leh bela benda2 tu semua kan best...( ko jgn berangan riz..pangg!!)

ikatankasihku berkata...

comel giler rabbit ni....rasa nak picit2 jer..hehehe

KuNanGKuNanG berkata...

SLMT ARI RAYA..
wah bestnye..macam2 ada..

Citarasa Rinduan berkata...

yan mmg hebat..... serba serbi boleh

fatin hamama berkata...

madam...da besauuu ank madam.selamat hari raye.ketemu belog madam.anggak ku sgka dong

Wanieyra berkata...

Anak-anak mesti suka....

Lina berkata...

bestnye rumah ada kawasan cam tu mcm2 bole buat

Pia berkata...

"bestnya...akk pun berangan nak tanam macam2 dan ternak ayam itik...tp dok umah taman ni berangan jer lah...boleh jadi penternak jaya ko ni azian..hehehe..slmt hari raya maaf zahir batin..."

Ummi berkata...

Waaaahhh ni kat belakang rumah di kampung orang tua ke kat ruamh Azina nih! Kalau la najwa tengok nih...mst suka..dia peminat rebit...! Tu pun ada gak bela kat rumah akak 2 ekor...dah la rumah teres...adeeiii :)

munna berkata...

mcm rumak MIL kak munna ..mcm2 ada.... rabbit je yg takde...