Khamis, 22 September 2011

Siakap Citarasa Hubby



Siakap Citarasa Hubby saya di buat dgn sgt mudah

Bahan-bahannya:

ikan apa2 pun boleh, jgn ikan bilis dah laaa ye...
5biji lada merah besar *
3biji bawang merah*
2 ulas bawang putih*
1 biji tomato
2 sudu sos tiram
air secukupnya
gula secukupnya
minyak nak tumis

Cara-caranya:

1. Ketepikan dahulu ikan yg dah siap di goreng
2. blend semua bahan2 *
3. Tumis bahan2 blend dalam jumlah minyak yg byk
4. Masukkan tomato, sos tiram, air dan gula
5.Masak sampai jadi pekat, kl rasa mcm pekat sgt , tambah air lagi
siapppp...
kejap je nih...
heheheh


12 ulasan:

Lydia Miza(Aidyl Azim) berkata...

kejap dan sedap..itu yg penting.klu org mls msk kata tak sempat tak taulah nk kata...kan yan?

ikatankasihku berkata...

TQ Share resepi..sedapnyer meleleh air liur

azian berkata...

kak lydia...
mmg senang kak...yan selalu buat sambal mcm ni je...mudah...kadang2 tak letak pun tomato...heheheh....

ikatankasihku...
hah, meleleh air liur...kene buat laa pasni...heheheh

munna berkata...

wah...bestnya....kak munna klu nak makan mcm ni gi kedai jelah jawabnya

azian berkata...

kak munna...
ye ke kak?bukan ke cik abg akak rajin nak membuatnya....heheheh....akak pun boleh jugakkkk...kan???

KuNanGKuNanG berkata...

nampak sedap ni..confirm sy try wat weekend ni.jeles tu kalau org sana je makan sedap.he3

Sharifah Nadzarah berkata...

yan..sedapnyerrrrrrrrrrrrr

bila lah dapat rasa..lauk pauk yan ni ekkkkk????

azian berkata...

kunang2...
cuba ye...senang je nihhh...heheheh...awak mesti boleh buat punya laaa...

sharifah...
meh laa dtg jengka...alah, awak masak pun sedap jugak apa hr tu sy makan...heheheh...

Kakzakie berkata...

Kalau macam ini Muaz pun boleh buat. ....:)

Sharifah Nadzarah kita pergi konvoi ke sana suruh dia masak 5-6 ekor. Hahaha.....

azian berkata...

kak zakie...
heheheh...akak, kl akak dtg, jgn kan siakap....heheheh....(alamkkkk...malunya sy....sy bukan pandai masak sgt pun kak zakie...huhuhu)

bawak laaa anak2 akak g gambang resort tu, tapi tido umah kami...eh, umah staf felda kat jengka 20 ni hah...heheheh

Lina berkata...

mmg simple amat resepinya...bole cuba nanti hehe

azian berkata...

lina...
senang nak buat...sy ni kan kije, balik kdg2 lambat...masak mcm ni je laa...heheheh