Sabtu, 10 September 2011

sambungan...Belakang Rumah Kami



kat mana2 asyik citer pasal raya je kan...seronok tgok gambo raya kawan2 tapi utk yg tiada atau tak byk gambo raya mcm azian ni, tgok laaa gambo budak2 ni hah...heheheh
sebenarnya ade yg dah beranak...anaknya 4 ekor tapi sbb aku tak tau yg budak tu mengandung, maka, mati bergelimpangan anak2 mereka...sedih betul aku....



nak tunggu diorang mengandung lagi ntah bilaa laaa....sbb hubby cakap kat rumah diorang tu panas, jd tak sesuai utk arnab ehem ehem...



baru ku tau begitu susah nak amik gambo itik2 nihhh.....ni je laaaa yg berjaya di snap....tgok, cantik kan budak2 ni?



ni ang, dah jd kawan baik itik2 tu...telo ang ni yg 6bji semuanya busuk...takde rezeki lg diorang ni nak dapat baby....huhuhu...padahal, kami yg lebih xcited nak dapat cucu taw.....waaa...waaaa....waa........



ni aku tak bela tapi dia dtg sendirik...ehhehehe



rambutan dah berputik....alhamdulilah...


mangga depan umah kami tak menjadi tahun ni tapi depan umah jiran kami jd plakkkk.....jiran belah kiri ni takde org, jd, takde sape yg amik buah2 ni...syg kan.....aku dah mkn 4bijik cicah dgn kuah rojak mak bee...perghhhhhh...TERBAEKkkkkk arrrr....

nak tambah lg budak2 kat belakang umah tapi sedang berfikir nak tambah apa ek...kl zirafah mcm tak logik plak...gajah apa tah lagikkk...hehehheheh

8 ulasan:

yan berkata...

kat umah yan ye.. tak de bela kambing?

akak terinigin nak bela lah.. ada tips?

Daddy Ziyyad berkata...

rabbit mmg cepat membiak! haha..

senang woo lepas ni, nak makan rendang rabbit, nak buat gulai itik..semua ada belakang rumah..:)

azi berkata...

Yan..
rajin betul Yan dan suami ye...ramai betul "anak2"...kalau dekat akak dah pegi "kidnap" arnab2 tu untuk Adik Aishaa...dia suka arnab...he..he..

Lina berkata...

berbakti kpd tanah dan ternakan mmg berbaloi

Dinas Aldi berkata...

Teringat masa pi rumah sepupu mak masa kecik dulu, kena hambat dengan angsa tu, lari tak cukup tanah, kahkahkah!

Lydia Miza(Aidyl Azim) berkata...

telur ang susah nak menetas kot?bestnyer ada byk kawasan .leh bela mcm2

Yaati Nor berkata...

kak yan bela la ayam belanda dengan ayam kampung..mst best..

munna berkata...

meriahnya kat belakang rumah yan... dulu kak munna plg takutkan angsa...