Jumaat, 7 Oktober 2011

Nasi Goreng Xpress



hah, pagi ni buat nasi goreng...
disbbkan semalam bangun awal nak buat nasik lemak yg tak berapa nak jadik tu kan,
jadik pagi ni bangun laa lewat sikit
hehehhe

nasi goreng sajork kl lewat2 ni

senang je buat nasik goreng

wunyit2 nasi semalam...
ikut laa byk mana
sayur-kacang pjg, karot, kobis
bawang dan bawang putih di cincang halus
garam secukup rasa
telo

kami mkn dgn ayam goreng
ayam goreng dah habissss
tak sempat nak snap gambonya

muaz dah ngamuk2 nak mkn ayam sbb tak nak makan nasi goreng, katanya byk sayur
kat umah nenek boleh je mkn sayur
umah ummi tak boleh plak ek....
byk colok betul...

* wunyit2, membawa maksud ramas2kan nasi tu kasik dia lerai...(bahasa jawa aku laaaa....hehehehhe)

15 ulasan:

ikatankasihku berkata...

telor dadar tu cantik jer terletak...nyam3
rajin sungguh azian ni

Kakzakie berkata...

Wunyet-wunyet nasi macam nak kasi makan itik je bunyinya. Hahaha.... sesekali guna bahasa ibunda seronok kan:)

Muaz suka makan ayam goreng ye... Macam upin-ipin la tu...hihi....

Lelaki Ini berkata...

macam sedap ejwk!
nak sikit!

bujal X berkata...

telur dadar tu yang buat sedap~~he~~

Sharifah Nadzarah berkata...

nasik goreng peberet kita....
tapi org dlm rumah tak brape nak suka laaaa....
so mintak azian je lah sepinggan..hihihi

Lina berkata...

anak sy pun sama...klu food kat taska dia bole pulak mkn sayur tp klu masak kat umah x sentuh langsung huhu

Ya ALya berkata...

budak2 memmang tak suka makn sayur kan......

azian berkata...

ikatankasihku...
pagi mesti buat sarapan sbb muaz g sekolah bawak bekal..kl tak sempat baru beli...hehehhe...pastu masak sekalik utk tghr sbb hubby akan lunch kat umah...

kak zakie...
kl bg mkn kat itik kene wunyit2 betul2 tuh...hehehhe...alah kak, dah terbiasa sebenarnya dgn vocab jawa...heheheh

lelaki ini...salam kenal...
nampak je sedap...heheheh..alah, nasi goreng biasa aje nihh....campak2 jek...heheh

azian berkata...

bujal...
heheheh....telo masak kicap lagikkk best wooo...heheheh

sharifah...
ye ke?kat umah kami ni mmg selalu buat nasi goreng...tp mesti ade telo atau ayam...hehehe...

azian berkata...

lina...
tu laa..pelikkan....huhuhuhu

Ya Alya...
salam kenal...mcm ne nak bg diorang suka mkn sayur???huhuhu

MulutPayau berkata...

nasi goreng xpress pun tetap ada telur dadar....rajin betul Yan yer...Anak akak pun tak suka sayur,kalau bubuh jugak...maunya pot pet pot pet mulut...

azian berkata...

MP....
tu laa...muaz pun sama...
tanya kita apesal letak sayur laaa itu laaa inilah....eiii...gerammmm....

ummiarissa berkata...

wunyit2 kan nasi...sedap juga...tang telur kat ats tu pun dah nak ngap dah ni...

Lydia Miza(Aidyl Azim) berkata...

br nak tny apa winyit2...hehe

sedapnyer..nyum2

munna berkata...

klu malas nak masak apa2.. nilah yg lg mudah..main campak je semuanya...