Rabu, 19 Oktober 2011

Sup Ceker Ayam



tau ceker?
kaki ayam laaa...
selepas berkahwin dgn suami, baru sy tau yg dia dan family dia suka sgt mkn kaki ayam
sy ni bukannya tak mkn, makan tu makan laaa
tapi kat kaki ayam tu kan selalu ade mcm ketuat tu
tu yg malas tu nak mkn...heheheh

sup ni sy masak waktu mlm
reneh 2jam
esok paginya panaskan balik
baru laaa kulit2nya tu relai
lembut jek bila mkn
hubby suka yg mcm tu
(muaz pun sama dah jangkit dgn abah dia....)

u all makan tak kaki ayam?

to ikatan kasih ku,
sila bg alamat ye....
pemenang bertuah utk blog azian....
terima kasih sudi komen...xoxo

31 ulasan:

Sharifah Nadzarah berkata...

ADUHH PEBERET HB KITA JUGAK NI YAN..ANAK2 PON BERJANGKIT..HUHUHU...

kakcik berkata...

Kakcik tak makan kaki ayam. Selalu kakcik kumpul kaki ayam banyak2 dan buat rendang. Kakcik bawa ke pejabat sebab ada kawan yang suka makan. :)

azian berkata...

sharifah...
tu laa pasaiiii....mujur maknya tak jangkit sgt...heheheh

kakcik...
kakcik ni mmg baik hati laaaaa....rendang kaki ayam tuhhh....alamakkkk...sy tak reti laa buat rendang yg sedap kakcik...huhuhu

ZanaNordin berkata...

fuh...
tu kalau ada sambal kicap tu
lagi ler marvelous....ngeh ngeh ngeh

my anak dara
memang hantu sup kaki

Ya ALya berkata...

feveret ya gak.......sedapnyer......hehehehhee

ikatankasihku berkata...

kaki ayam...tak reti makanlah tapi ramai kate sedap..hehehe

azian, betul ke ni sy nak dapat hadiah.. ? >_<

klik byk kali betul tu link sy...hehehe
nanti sy emailkan alamat nyer yer kat 2466 tu...

TQ azian..muuuuaaahhhhhh

Lydia Miza(Aidyl Azim) berkata...

wahh nmpk sedap.dulu2 mkn.bila dah kawen tak mkn dah...buang je kaki ayam sbb suami tak mkn..

azi berkata...

Yan...
Akak kalau buat dalca..suka le...tapi Adik Aishaa..memang suka sup kaki ayam...boleh kawan dengan muiz ni...he..he..

munna berkata...

kak munna kureng sikit tapi en. abg mmg suka makan ceker ni...

KuNanGKuNanG berkata...

kegemaran sy ni...sedap tu..1 mangkuk pun sy leh abis kan...hehehe

finizaini berkata...

hik hik.lma xdgr word ceker nih...dlu msa arwah embah ade..mmg kaki ayam ni disebut ceker je le..tp smnjak arwah tu dh xde..bhsa jawa udah tenggelam...huhuhu

miloais berkata...

iols tak makan kaki ayam...
sokmo kalo beli ayam - memang tak ambik part kaki tu...

tak reti nak makan satu hal...

awein berkata...

akak xpandai makan kaki ayam yan...penah huby beli kerabu kaki ayam..saaja ambik hati telan jugak hahahha pastu tigt ayam2 yg kat kg...hahahha huby kata kaki ayam ni yg dah buang kulit kaki dia yg kuning tu jd selamat la makn...betoi ka mcm tu yan?

wahida berkata...

sup kaki ayam ni feveret saya kak...tapi hubby tak mkn...

sedap gila ratah kaki ayam tu...yummy!! akak ni buat saya terliur tau...

kakchik@ella berkata...

feveret KC gak ni azian. Opismet KC kak senah buat sedap tau. dia rebus sampai merekah pecah kaki tu. lembut gila.

PCL n mmD berkata...

owh..my febret tu , tu pon sblm tahu kena hi-colestrol..sedey, tp kekadang tu belasah gak..huhu.

azian berkata...

zananordin...
ooo...org johor mmg tak boleh tinggal sambal kicap dan sup kan zana...pedese masakalah...heheheh

ya...
suka jugak ke????heheheh...

ikatankasihku...
sy dulu pun tak reti mkn kak...ye akak laaa yg dapatttt....heheheheh

azian berkata...

kak lydia...
kak, kita ni mmg akak ikut apa yg laki kita mkn kan...yan dah tak kuat mkn pedas sbb mamat tak mkn pedas taw...huhu

kak azi...
oooo...dalca.....sedap jugak kan kl letak kaki ayam...tp sy tak pandai laaa kak buat dalca...huhuhu

kak munna...
mmm...sy pun tak suka kak tp dah hubby suka..ikutkan je laa selera dia...heheheh

azian berkata...

kunang2...
hamboi2...satu mangkuk tuhhh...hehehehe

finizaini...
embah sy ade lagik...kami mmg byk guna word2 jawa nih...hehehhe...kl cakap tu tak berapa fasih laa tp faham...salam kenal ye dr akak...

iols...
rugi2...buang kaki ayam tu...sy selalu kumpul2, dah byk baru buat sup...heheheh...

azian berkata...

kak awein...
kerabu kaki ayam ye?sy pernah nampak tau tp sy pun takut nak cuba...mmg kulit kuning tu kita buang, tapi yg kutil2 kat kaki tu pun kene buang laa jugak...kl tak sy geli nak mkn...heheeh

wahida....
laaa...suka jugak ke????heheheheh....mana ade akak buat terliur....akak tak bersalahhhh...heheheh

azian berkata...

kakchik...
ye kakchik...yg ni pun sy rebus lama2 sampai dia mcm nak relai...baru lembut jek mkn...

PCL n mmD
salam kenal...sy pun hi kolesterol....tp belasah jugak...cuma skrang ni kene jaga2 jugak...sbb nak masuk pertandingan sape paling kurus...heheheh

Zie berkata...

tak suka makan kaki ayam (kaki dia ade benda geli-geli..masuk tekak jadik geli)


zie ajar BEL kak..hehe..DPIM tu subjek apa kak?

azian berkata...

zie...
hahahhahahaha....ye2 betul tp yg tu kene buang dulu laa...kl tak akak pun geli2 taw...heheheheh....
ooo...BEL...ok2...

Zie berkata...

akak masuk the biggest loser uitm pahang?? semoga akak menang..nnt bile nama akak menang leh zie mintak sain akak..hehehe

Lina berkata...

suami sy mmg mkn kaki ayam ni bininya jer xleh nak ngikut hehe

azian berkata...

zie..
org2 obes mcm akak ni mmg wajib masuk...heheheh...seram sejuk plak...heheheh

lina..
saya pun tak mkn tp lama2 jadi mkn plak...heheeh

h4ni3 berkata...

salam kenal
orang kampung saya pun panggil ceker ayam.
tapi saya tak makan.. hehe.. sbb nampak kaki ayam tu mcm tangan baby jer.. :D

MulutPayau berkata...

anak2 akak pun mmng suka sup kaki ayam ni....

Norhafiza berkata...

klo dapat kaki ayam ning mmg No buat sup selain tomyam..peeeeh..sedappp..abis sampai tinggal tulang je kami kikis hehehe...

psl murtabak tu..nk yg mana?..klo nk yg murtabak rj lada itam tu No dh bg link yg kale merah tu..nama syarikat muslim best..klo nk yg No punya kene tny SIL dlu la camne nk poskan..14hengget +kospos jugak tu..ni nombo tepon no 0195353202/0195829456..tp klo main pos2 ni No kurang gemar sket sebab dh sampai ngan kita dia dh lembek..kualiti tejejas...

mMoOnN aAlLeEaA berkata...

sedapnya....lea suka kalau maska kicap

azian berkata...

h4ni3...
doc....heheheh....tq sudi singgah....ye laa...baru pasan cam tangan baby,....heheheh...tp kan tak secute tangan baby laaa.....heheheh

MP...
akak, sy ni bukan anak aje....dgn abahnya sekalikkk...hehehhe

norhafiza...
ooo...gitu ek no...tq ye....alahaiiii, nak amik by hand tu yg jenuh tuhhhh....hehhehehe