Khamis, 20 Oktober 2011

Tetamu datang....

sayakan....
bukan tak suka tetamu datang
saya suka
tapi kene bgtau laaa bila nak datang
sbb....
umah berkecah sana sini, nanti kl tetamu dtg, malu jek..
biasanya yg kemas2 ni my hubby laaa
heheheh, dia pun bukan selalu ade masa kat umah
kan sapu, vacuum dan mop semuanya kije hubby saya...
best tak???

nak dijadikkan cerita
minggu lepas abg ipar saya satu family nak dtg
katanya hari sabtu tapi hari jumaat dia dah dtg
masa tu sy dah tdo dahhh
bila sy bangun hubby tgh kemas bilik untuk diorang
mujur sempatttt


mereka dtg sbb ade majlis kawen sedara kakak ipar hubby(biras saya)
tghr tu sy masak tapi sbb mcm semua dah lapar, tak sempat nak amik gambo




malam tu sy masak hati dan pedal masak kicap




sambal ikan kerisi




tom yam seafood




kebetulan adik lelaki plak dtg
bakarkan muffin untuk bekalkan dia

ingatkan diorang nak balik hr ahad tp mlm sabtu tu jugak diorang balik lepas makan
baru je berangan nak masak nasi ayam hr ahad...


22 ulasan:

miloais berkata...

peberet iols tau tom yam ni...
nak buat pun senang
ekekekek

azi berkata...

Azian...
Bertuah suami Yan, dapat isteri yg.pandai masak..bila org.datang...suka le jamu org.dengan air tgn.isteri sendiri...masakan yan semua nampak menyelerakan...Tomyam, Sambal ikan tu semuanya nampak sedapp....betul ni...tak bohong....:)

Sharifah Nadzarah berkata...

yan..dah laporrrrr
yan..bagi resepi muffin tu leh tak..smlm kan ingat nak wat muffin tuk jamuan aley atu..tapi kita x penah wat muffin..yan bagi ehh..cantik arr tgok muffin tu..

munna berkata...

rajin ye Yan... kak munna klu part mcm ni mmg en abg yg ambil alih

Daddy Ziyyad berkata...

rajin rajin le bawak muffin tu kat rumah kakcik nanti...ekekeke

ummiarissa berkata...

masak simple-simple pun sedap...

Kakzakie berkata...

Kalau tak beritahu kita ada rumah tak apa lagi Yan... Kalau kita tak ada rumah kan ke haru jadinya.

Sempat lagi buat muffin tu:)


psst: Mama zakie tak ada rumahlah Muiz cuti ini sebab kakak semua kan bercuti so mama pun cutilah juga

kakcik berkata...

Memang rajin betul Yan memasak. :)

Zie berkata...

akak!..sedapnya sume benda tuuu...

kebulur rasanya..kalau laaaa kafe kat FTA ade jual muffin..alangkah sedapnyeee...

ikatankasihku berkata...

perangai sy pon sama, x suka org buat suprise2 nak dtg mengejut..nanti tepanjat gegel tau, so eloklah nak dtg call dulu..bole msk mcm2 ek..

kalau duk umah azian 3 ari , mau montel ni, mknan best2....

Lina berkata...

tgk kerisi berlada tu kecur air liur huhu

makdara TERdiva berkata...

baru semalam dpt mkn ikan ..haishhh

azian berkata...

iols...
kak...heheheh....senang kan tomyam...campak2...hehehe...

azi...
addeh kak.....sy ni malas taw...tanya encik hubby...semua kije umah dia yg buat...sy masak jek kak..sepah2 kan dapur...tu lee kije sy...hehehe

sharifah...
alahaiiii...lapo ek...ni dah lunch ke belum???muffin ni sy guna muffin mix...nnt sy tunjukkan ye...

azian berkata...

kak munna...
abg saya...FAILED!!!hehehehhe

doc...
nak muffin ke???sonang ajo...rendang kanggaroooo jgn lupo yo...heheheh

ummiarissa...
kdg2 simple2 ni laa yg bukak selera kan...

azian berkata...

kak zakie...
muiz ngindu kat mama zakie dia...huhuhu...tgok laa nnt kl balik johor ke tak...raya haji kat batu pahat ke kak?

kakcik...
alak kakcik...kakcik pun rajin jugak...heheheh

zie...
jgn mkn kat cafe FTA...maheiiii...bawak bekal lagi jimat...hehehehe

azian berkata...

ikatankasihku...
tanjat gegel takpe kak...jgn tanjat boboi...heheheh...tak gumuks laa kl setakat 3 hr tu hah...heheheh

lina...
tau tak, sy kan mmg selalu beli kerisi...tapi kat sini mahal...kdg2 sampai 16 sekilo...huhuhu

MDT...
baru semalam???pelik nihh...hehehhe....hr ahad ni harap dapat jumpa MDT...hehehhe

hakak CNN berkata...

sy pon tak suker tetamu datang tetiba. sebab umah memang macam tokang pecah..hari minggu jerk baru ader masa nak kemas itu ini..

azian berkata...

hakak CNN...
heheheh...hr minggu pun kekadang tak terkemas jugakkkkk...heheheh

salam kenal ye...

h4ni3 berkata...

sempat juga masak2 tu
hebat! :)

Lydia Miza(Aidyl Azim) berkata...

sempat gak yan msk..menjamu tetamu ni adat org jawa.walau dtg kejap mmg kita nak bg mereka mkn kan yan?

Ati Masrif berkata...

malam-malam pun sempat masak
macam-macam ada...

ini baru fuyoooo....
maknanya banyak simpan stok ni
kita sejak diet kunun...
stok sikit2 je ada ..hehe

azian berkata...

h4ni3...
doc...masak charlie chaplin doc...heheh

kak lydia...
tetamu tu kene laa bg diorng senang hati kan...hehehe

ati...
kebetulan ade stock...sbb tu kl nak dtg bgtau ek...heheheh