Isnin, 18 April 2011

Pasar Gasibu

k, ni nak ceita pasal pasar gasibu yg aku pergi pada hari kedua....mmg best g sini sbb mcm pasar mlm kita laa...cuma waktunya dr jam 5pagi sampai la tghr...mcm2 ade...aku mmg tak abis pusing satu pasar ni sbb besar sgt...brg2 murah2....mcm aku ni mmg suka pg pasar2...so, mmg pasar gasibu ni aku suka laaa....kl nak cari baju branded tu aku rasa takde tp kl cari mungkin ade....so , layan la gambo2 sekitar pasar gasibu...t shirt bandung paling murah boleh dapat 15K saiz L ok...beli la sampai lebam...hehehhe




aku tak tau apa nama siput ni, kak yan tau ni...tp aku takut nak mkn...kat pasar kosambi pun ade jual siput ni dan mmg byk org jual...ade beran????wa tak de ok...heheheh





kuih cubit...mcm ala2 muffin tp tak jugak, heheheh...kat bdo ni mmg byk org jual pakai bende ni, tapi aku takut nak cuba kl yg pelik2...biasanya diorang jual kat lesehen2 jalan...(tepi2 jalan...)





shopping la sampai lebam...mcm2 pilihan...nak dgn tak nak aje...





ni pun aku tak beran nak cuba sbb byk lalat kat dlm tu...kompom laki aku berak2 kl makan jugak...ayam tu aku tgok mcm tak sembelih...tu lg laaa aku takut nak mkn...





ni zaman aku kecik2 pun ade gak jual bende gini...jgn cari pasal plak beli diorang ni dan bawak balik ke mesia....hehehhehehe





kacang soya rebus yg masih lg berasap....





maafkan la aku mak cik....ko akan glemer tak lama lg...lupa plak nak amik no tel mak cik nih...addehhh...heheheheh





mee lidi...wa takut gak nak cuba...wa amik gambo je beran...heheheheh





kl aku ade anak perempuan, sudah pasti aku belikan dia ni......(sebenonya aku pun teringin gak nak beli sbb masa kecik2 dulu tak dapat main kan....) tapi kang laki aku cakap aku buang tebiat plakkk...





org indon ni mmg pandai cari duit...di tgh2 kesibukan org yg berasak asak ni pun diaorang boleh buat persembahan keliling pasar sambil kutip duit (kl ade org bg laaa...)





aku mmg suka makan sate tp sate ni sikit pun tak mengiurkan aku...hehehehehe...kat sane mmg semua org bakar sate mcm ni ye...jgn terkejut......





nama pun lecturer ladang....so, pokok ni mmg aku suka sgt sbb ade 7 warna yg berbeza...hanya 50K...tapi....kene tinggal kat airport bdo masa balik sbb tumbuh tumbuhan tak boleh naik flight!!!!kl la aku boleh masukkan pokok ni dalam kocek aku....huhuhuhuhu.....





so....tunggu entry seterusnya...



p/s jgn muntah hijooo sbb citer pasal bdo aje....hehehehehhe

4 ulasan:

Lydia Miza(Aidyl Azim) berkata...

kaki shopping mgkin suka bandung...akak cuma suka tangkuban parahu..restoran kampung daun dan makanan padang jek..lain2 tak suker...sgt kotor..toilet kotor..jln raya kotor.udara sgt buat sesak napas..dan orgnya terlalu ramai.peminta sedekah ramai..huwaaaaaaaaaaaaa...minta nyawa klu gi sana..haha

azian berkata...

kak lydia...
ye, kl kaki shoping mmg harus g sini...heheheh...mamat???semuanya dia cakap biasa aje....tangkupan perahu pun dia cakap biasa aje...kawah putih pun sama..masakan padang????alamak!!!!i tak leh laaaa...heheheheh
bandung yan suka pasar baru, lavie...heheheh

munna berkata...

ayam warna warni tu dulu kat sini mmg ada yek... skrg dah takde nampak org jual kat sini

awein berkata...

yan siput tu kat dalam parit-parit kat kampung kesukaan itik2 tau hehehhehe xpenah pun kami mkn hehehhehe....