Selasa, 19 April 2011

Restoren Sangkuriang





ok...kami makan kat sini untuk hari kedua..restoren yg aku ingat namanya Wilujeng Sumping...heheheh...so, sangkuriang tu aku malas nak citer lagi sape dia...dah citer pada entri sebelum ini....sebenarnya nak mkn kat kg daun tapi disbbkan pak supir cakap kg daun mahal dan lama nak tunggu, dia bawak kami kat sini...hati ni dah meronta ronta kata tak nak...tapi apakan daya....layankan aje....mujur sedap dan boleh diterima tekak...heheheh...rasanya selama kat bdo, restoren ni paling sedap kot kami mkn...dan serve pun cepat je...(mcm tau2 je masa tu tgh lapaq gileee...)




muka org yg sedang lapar...(agak musykil jugak aku kl muka lapo mcm gini...heheheh)







restoren ni masa aku mula2 masuk, macam ade bau ikan air tawar taw...rupa2nya, mmg betul!!!diorang bela gurame tu dlm kolam nih...so, kl ade org nak mkn, dia terus tangkap dr kolam ni...





ni la ikan gurame aka talapia....tp aku rasa species berbeza...yg ni sirip bawah dia agak lebar sedikit...memandangkan kami berdua tak mkn ikan talapia, tapi kami beranikan diri untuk mencuba....(kak lydia miza tau knp aku tak mkn talapia...heheheh)





steak ayam....mcm ni la rupanya ye...rasanya sedap...mcm mkn ayam teriyaki kat ichi bento...tak rugi order bende ni..







air sudah pasti laaa jus mangga





nasi timbel ikan...korang tgok sambal tu, nampak mcm tak sedap je dan takut nak makan tapi....itulah sambal paling sedap yg kami pernah mkn kat bandung....hubby aku yg tak makan pedas pun sampai dia cakap tak cukup sambal tu...tak pedas sgt tapi, sedappppp....tu je yg mampu aku cakap...





nasi timbel ayam...ayam kat bandung mmg skinny giller...ayam alami namanya...tak di inject...sbb tu kurus...





ok, ni mmg nampak muka org lapar...tak musykil lagi...heheheh





ni dah kekenyangan...wong jowo ngomong, wes warek iki....(abis la dah keluar jawa aku....maksudnya: org jawa cakap , ini dah kenyang)





kami mkn berdua je kat pondok ni, org lain makan ramai2...aku mmg dah cakap kl makan, i nak berdua je dgn hubby i...lantak la kalau org cakap aku ngengada ke....i just want to spent my precious time with him...namapun hadiah bday untuk dia kan....heheheheh





p/s kl dtg lg, boleh la makan kat sini...yg pasti, kg daun tu wajib pergi...(walupun aku tak tau makanannya sedap ke tak....tapi view cantik!!!)

8 ulasan:

ZanaNordin berkata...

salam
zana pun gi makan kat sangkuriang nie...tp we'll pergi time malam..cun gark..

tp maybe coz' kami salah pilih menu
tak sedappp
tp dia nyer pisang keju.....giler sedapppppp....kat situ ler 1st time kami try pisang keju..adeh! cam terasa2 plak kat tekak nie....

kg daun tu mmg cantik tempatnya
tp ramai kata mahal and makanan so so jer....so, kalau tak pergi pun rasanya tak pe kot....hik hik hik hik..cuma rugi coz' tak dpt tengok pemandangan yg cantik je lah

Yan berkata...

Yan,

wilujeng sumping ye..heeee tak pe. New word.

next time leh p kg daun. INSYALLAH tu.

ayam diarang tu ayam kampung muda.. sedappp sangat kan.

azian berkata...

zana...
kawan kami mkn pisang keju tu...dia cakap.....tak cukup sbb sedap tapi kami tak mkn...sbb dah dlm van br dia bgtau...(tu laa...nak sgt mkn berdua...hehehehh)

azian berkata...

kak yan...
hehehehhehe....lawak laaa...
kay, nnt len kalik plak g kg daun...akak, miss u...akak take care taw...nnt ade masa kita jumpa (bukan sbb akak nak belanja sy buat kuku tapi nak bawak anak2 sy jumpa anak2 akak...hehheeheh)

Lydia Miza(Aidyl Azim) berkata...

nnt yan tgk album akak..rasanya ada kot kampung daun dlm fb...ada ke tak yek..hehe

azian berkata...

ok kak lydia ku....akak mmg suka jeleskan sy kan...uhukhuhuk...

munna berkata...

wah... romantiknya makan berdua...

azian berkata...

kak munna...
dah mmg itu yg di idam2kan...heheheh