Khamis, 10 Mac 2011

Kari Ayam





pagi tadi saya masak untuk hubby...lupa plak nak ngamek gambo pokok kari kat umah...antara sebab utama masak kari ialah....pokok kari yg laki aku tanam tu dah boleh dipetik daunnya yer...hehehehhe...sebelom ni dok mintak kat umah org je...sb tu aku malas nak masak kari....tapi ni la lauk yg laki aku suka makan...muaz pun suka gak tapi kari aku tak sedap sgt sebab tu dia lagi suka kari Cik T...hahahahhaha






ni masih di atas dapur lagik...korang abaikan je la periuk aku yang tak cantik nih...kang kalau pakai corelle atau corningware kang, kata nak menunjuk plak....heheheheh (serius aku mmg pakai periuk biasa2 je laaa)





eh, kl korang nak kari ayam yg lagi meletop n mantopppp...

boleh tgok sini...

aku mmg tak boleh laaa nak amik gambo cantik mcm nih....

syabas kak muna!!!!


p/s kadang2kan sedih bila aku masak pagi2 pastu balik kije tgok lauk dan nasi tak terusik pun....laki aku ade jamuan la plakkkk atau kenduri...sah2 la dia dah tak makan kat umah....sob sob sob

14 ulasan:

eina berkata...

memang sedih kan azian tgk lauk n nasi x terusik..penat kite masak..nak nangis jugak lah..sob..sob...

fazidahrosli berkata...

kak yan, sedapnye kelihatan lauk tu...

Dinas Aldi berkata...

oh kari ayam! sedap sedap!

Cik Sue berkata...

wahhh sedapnya kari ini pasti menjilat jari...he3...

Lydia Miza(Aidyl Azim) berkata...

sedapnyer..klu pki periuk mahal pun..tak masak sedap nak buat apa kan yan????hihi.

Muna berkata...

nom...nom..nom.. look so sedap!!

Dulu masa posting kat Miri, kak Muna beli periok tanah, harga RM10 saja but dunno why kari sedap sangat kalau masak dalam tu.
Sedeh sangat bila periok tu retak....

xox

azian berkata...

eina...sedihkan...tapi nak buat mcm ne...sy selalunya masak 2x pagi dgn ptg...so, kl lauk tghr tak makan, bawak la ke malam tapi hubby sy tak suka sgt makan lauk yg di panaskan....(ceehhh..ngengada kan...heheheh)

azian berkata...

fazidah...
meh la g umah akak...mcm tak biasa lak..heheheh...jgn lupa ar itu mangkuk...hehehehhe

azian berkata...

dinas aldi...
tapikan, kari saya ni tak power laaa....huhuhu...

azian berkata...

cik sue...
hah...tgh lapoo ea....tunggu surat sy ea...heheheheh

azian berkata...

kak lydia...
mamat cakap, kl periuk tu mudah pecah, tak yah beli...hampeh tulll...yan beli corning ware tapi bg kat mak...hehehhe

azian berkata...

kak muna...
a'ah...periuk tu kan kl masak daging, cepat empuk taw...ni jiran sy la yg bgtau...heheheh...tapi kari akak mmg nampak sedapppp...nyum..nyum...

munna berkata...

kak munna mmg suka makan kari ni....

siannya dah penat masak ... takde yg makan ye... takpelah azian... biasalah tu...

azian berkata...

kak munna...
mmg taw kak...kl kita dah masak tapi takde org makan...mmg kecik ati...