Jumaat, 11 Mac 2011

Cendawan Goreng Cincai



ni ade belen2 buat tom yam lala hr tu...jadiknya aku goreng je laaa...cendawan kan tak boleh simpan lama2...jadiknya, goreng je yg paling senang selain sup...kang buat sup...nak makan dgn kari ayam..meladung plak kuah...heheheheh

Bahan-Bahan

200 g cendawan tiram kelabu
2 ulas bawang merah kecil
1 ulas bawan putih
ikan bilis agak (ikut suka la nak byk mane yer)
garam secukupnya
air secukupnya

Cara-Cara
1. Bawang2 di tumbuk bersama ikan bilis dan juga garam.
2. Tumiskan sampai naik bau....(bukan bau hanget taw)
3. Masukkan cendawan dan air sikit, goreng lah smapai cendawan masak ye.

cincai je masaknya..hehehehh

p/s leeer...senang je resipi...heheheheh

4 ulasan:

Kakzakie berkata...

Anak-anak kakak suka apa saja jenis cendawan. Kalau yg dalam tin lagi bermacam-macam kan. Kakak pun suka juga.:)

Lydia Miza(Aidyl Azim) berkata...

kegemaran akak ni yan..nyum3

azian berkata...

kakzakie...
akak...cendawan butang dlm tin tu sy selalu jugak guna buat pizza...

azian berkata...

kak lydia...
ni mmg kegemaran ramai...nak masak pun senang...mudah...cepat...hehehe