Khamis, 31 Mac 2011

Ungkep Ayam







mak aku mmg suka masak ungkep tapi ungkep yg terbaik adelah masakan bapak aku...perghhh...mmg sedappp...tapi hubby aku cakap, ungkep aku tak sedapppp...kene belajar dgn mak aku ...eleh2...saje je...jom la kita balik johor minggu ni kl nak saya belajar...(ade berani???) hehehhehe..aku suka jek kl balik johor...ok...nak resipi ungkep yg powerrr...meh layan blog yg aku suka nih...blog kak suejoshua...




ni lepas masukkan ayam







bila dah nak kering, masukkan daun kunyit




dah siap...



p/s hubby aku lom lg baca ntri aku yg ni....sob sob sob....





ooo...gambo sgt tidak berkualiti...huhuhu

4 ulasan:

Lydia Miza(Aidyl Azim) berkata...

as salam..akak tak pernah rasa ungkep..cam rendang eh?dan..akak nak suggest yan ambik entri tu wat sticky post sampai lah mamat baca.nnt dia tak jumpa susah lak..lambat aooply cuti..huhu.cepat yan.............

a.z.r.i.n.a.03.07 berkata...

festaim nampak dan dengar nama masakan ni..


memang resepi pure johor ke?

azian berkata...

kak lydia...
akak, yan pernah buat sticky post, tapi tak pernah berjaya, sbb tu tak leh nak buat GA nih...huhuhu...tak tau knp...dia sibuk dia ckp...mlm ni pun nak g opis...

azian berkata...

azrina...
abah sy org jawa...jadik mungkin ni masakan org jawa kot...hehhehe...