Jumaat, 4 Mac 2011

Kak Niza Kemalangan

hr ni kan hr jumaat...selalunya aku kene g ladang tapi budak2 ni buat program SPEAKER....panggil alumni bg talk...itu ini itu ini pastu jemput lak ADUN kuala sentul...aku pun nak g la jugak ...takkan la aku tak pg kan...then masa nak g tu adibah call opis...dia kata kak niza xciden....kak niza ni kawan kami laaa....so, aku g dewan jap hantar dulang (budak2 ni nak pinjam dulang katanya) then aku terus memecut ke balai polis....adibah dah pg dulu....sampai je kat sane...kak niza ok...cume keta je laaa....adibah cakap, ni kali ke dua dia dtg balai polis...kali pertama??????sbb aku kene ragut dulu...dia la yg datang...tu la gunanya kawan....kan???

ok...layan gambo...baru la aku tau cam ni ngupenya kl keta xciden...kak niza dr jerantut nak g keje...ntah mcmne ntah ade makcik ni nak belok ke kiri jugak...nak dipendekkan cerita, bertembunglah dgn kak niza....last2 polis ckp, dua2 salah....!!!!claim insurans masing2....abis citer...


ni adibah...pose kat depan keta kak niza....amboi2 dib....nyempat lagik ko ea..



ni la kak niza...sian dia...tapi aku ckp kat dia, mujur kete je yg teruk, kl dia ade luka2 ke, kan lagik teruk kan...mesti ade hikmahnya kak...sabo sabo....(eh, cantik tak kak niza nih...?dia lom kawen lagi taw...apa????aku nampak lagi tua dr dia?????ceeehhhh)



yg pasti ni bukan keta aku laaa...owner yg towing keta kak niza g balai



cam ni laaa dia nak tarik



tayar tu dah tak nak pusing arah lain...nak mcm tu jeee...



ni dah otw g balai....



p/s kak niza....dugaan dr ALLAH...

8 ulasan:

munna berkata...

kemain adibah tu posing depan kereta kak niza tu...teruk juga depan myvi tu... makcik tu bawa keta apa azian...

p/s : Dulu aduk Kuala Sentul bos kak munna sekarang ni.. Dato' Rosni Zahari

azian berkata...

hehheheh..kak munna,makcik tu bawak wira..ye ke dato rosni tu bos akak skrang??budak2 tu yg panggil adun kuala sentul, lgpun dota sahaniza tu mmg selalu dtg uitm...

Citarasa Rinduan berkata...

azian

ucapkan salam takziah utk kak niza yer

semoga redha dgn setiap dugaan

azieazah berkata...

Moga NIZA tabah dengan musibah ini. Apapun syukur tiada kecederaan kali ini.

Next time, take care ok.

Best jer bila ada kengkawan yang prihatin dan saling menyokong

Berkongsi Blog dengan Orang Sebelah: Sebuah Pendapat...

akuanakpahang berkata...

Alhamdulillah tuan kete tak apa2 keta tercium sikit biasa laa tu :)

azian berkata...

kak ayu...
lepas kejadian tu kami balik la ke opis sama2....dia cakap dia nak nangis...sy cakap kat dia...nangis la puas2 sbb kl yan ditempat dia pun yan akan menangis...yan percaya dia tabah...sbb yan dah bgtau dia, ALLAH bg ujian pada hambaNYA yg mampu menghadapi ujian tersebut....

azian berkata...

kak azie...
mmg sgt bersyukur sbb kak niza selamat...keta je laaa...tapi keta boleh dibaiki kl nyawa yg melayang mane nak cari....

azian berkata...

AAP...
ni keta kene cium2 sayang jer...kl kene gomol tu tak tau la plak...heheeheh