Selasa, 22 Mac 2011

Marble Cake




Bahan-Bahan:

500g tepung optima
8 biji telur
250g butter
1 sudu teh esen vanila
pewarna ikut suka

Cara-Cara:

1. Pukul telor hingga kembang, kemudian masukkan butter dan esen vanilla.
2. Bila dah sebati, masukkan tepung, putar lagi.
3. Bahagikan kepada 3 bahagian kalau nak buat 3 warna.
4. Lapiskan satu warna, satu warna sehingga abis.
5. Bakar selama 1jam 15 min.




kek ni 1st time aku buat tapi mmg tak puas hati....sebenarnya kl kaler koko dan kuning baru cantik...buat 3 warna, merah , kuning n hijau jadik ngupe gini la gamaknya...hehehehh



ni sedang dibakar...i like!!!suka tgok kek tu naikkkkk...mcm badan aku yg semakin naik...hahahahhaha



p/s sila jgn terliur ye sbb ade org yg dah suh aku buat kek nih...heheheheh...kek ni nampak mmg tak cantik tapi rasanya...kl ko mkn sepotong, ko nak potong2 lagi....heheheheh

4 ulasan:

Lydia Miza(Aidyl Azim) berkata...

wahhh sedap.akak punya separuh.yan x leh mkn byk kan?nnt gemuk!

azian berkata...

kak...
kl akak dekat, jgnkan separuhhhhh, satu loyang yan bg kak...hehhehe..tapi mmg sedap ar kek nii...nak buat lagi...

Citarasa Rinduan berkata...

em,.,.
apa kan daya...kalau idak 12 hb tempoh hari kak ayu dah dapat ngappp hasil makanan air tanganmu

azian,.sangat gebulah..rupa lain cerita yer..hahaha

azian berkata...

kak ayu...
sy sgt berazam dapat buatkan akak kek...tunggu ye...hehehheheni yan nak buat lg kek ni, nak buat 2 kaler jek...