Rabu, 30 Mac 2011

Kisah Telur Puyuh



pada satu malam yg hening selepas kami makan malam...tiba2 ade satu suara yg memberi salam dari luar...(mmg lah org bg salam kat luar rumah yan oiiiiii!!!!!)ketika itu, kami semua berpandangan kerana suaranya begitu halus dan seperti jauh sekali...tetapi...ya!!!!datangnya dari depan rumah kami....




rupa2nya.....penyelia laki aku daaaa....bg telur puyuh...dia ade bela burung puyuh, tak hengat berapa ekor...dia bg 12 bijik...eh,, rezeki tuh walaupun 12 bijik, kl aku beli lg 12 bijik, cukup lah buat sambal...muaz suka tuh....aishhh...bila la angsa aku nak bertelur lg nih...boleh bg kat dia plak...heheheheh...

8 ulasan:

Lydia Miza(Aidyl Azim) berkata...

12 biji tu 12 hengget kat tempat akak yan..

munna berkata...

rumah MIL Kak Munna ada telur angsa.. MIL pelawa makan tapi kak munna tak beranilah nak makan...

Yan berkata...

sedap buat sambal tumis bersantan tu..

Citarasa Rinduan berkata...

azian

kalau kat citarasa rinduan, kak ayu rebus 300 biji...abis ko.....

azian berkata...

kak lydia...
maheinya kak....kl yan, tak beli dah laaaa...

azian berkata...

kak munna...
sy mkn telur angsa, sedapppp tapi angsa kami ni kami tak mkn lg telurnya, nak bg dia menetas dulu tapi angsa ni tak pandai mengeram laa...

azian berkata...

kak yan...
betul2....sedap2...

azian berkata...

kak ayu...
300!!!masak apa jek selalunya?bagus2...