Jumaat, 20 Mei 2011

Apa Keistemewaan Dungun?



dalam perjalanan pulang dr merchang, aku pun tak tau hubby ni kene angin apa, boleh plak dia g belok menghala ke uitm dungun....



ni semua gara2 fadli yg bgtau dia suh makan2 sotong celop tepung kat dungun pulak....aku dah pernah makan kat sini dulu masa kursus kat uitm....tak sangka lak my hubby nak g jugak....makin lambat la sampai umah....







di depan uitm ni, kl jalan2 amik angin petang mmg best....angin petang tu nampak seprti mengalu alukan kedatangan kami...tiba2, muaz plak nampak taman permainan yg ade kat situ...siap suh abah dia benti sbb dia nak main...



layankan kejappp









cuba teka apa ade dlm mulut muiz????hehheheh....






pantainya bersih...tapi setau aku tak leh mandi kat depan uitm nih, sbb apa ek???pantainya ni landai....betul ke???ade sape2 tau???





hubby cakap tak best la kl mkn sotongnya di potong2 sbb tak dapat mkn telor sotong...pelik laaa...sotong tak leh mkn,,,tp telornya boleh plak....



bila dah sampai kat satu gerai ni...pink house de patta... rupa2nya ade jual telor sotong sekalik....yg depan tu telor sotong celop tepung ye...



rasanya yg kat sini lg sedap dr yg kat batu rakit....tapi sosnya sedap lagi yg di batu rakit....



apa2 pun...sedappppp...tak rugi singgah....dulu masa kau makan, tak dapat nak menghayati kesedapannya sbb pg dgn family dan kawan2 ni lain laaaa....hehehhehe








tgok mereka ni....selalu makan tanpa pedulikan ummi...





dua2 bam2...hehehhe...yg sorang tu apsal????majuk ke????



cantik kan????



ni kat depan kedai sotong celop tepung tu....jgn lupa singgah kl ke dungun....



p/s sgt pelik laaa...apsal laki aku sikit pun takde gatal2 walaupun dah mkn begitu byk sotong????

12 ulasan:

KuNanGKuNanG berkata...

bestnye....jeles tau..huhu

Kakzakie berkata...

Dalam tak sihat diangkutnya bujang comel tu merata tempat. Betul la Mamat & Yan nie tau....

darul_makmur@yahoo.com berkata...

Salam...nak tumpang promosi boleh tak...klik la sini...terima kasih...peace

Daddy Ziyyad berkata...

uitm dungun ni tepi jalan dekat pantai ke? kenapa saya tak perasan masa saya ke KT tuhari?

telur sotong?? 1st time dengar ni..

suruh husband makan aja sotong lepas ni..hahahaa

azian berkata...

kunang2...
hehehhe...jalan mmg best tapi jalan2 laaagiiii best....hehehhe

azian berkata...

kak zakie...
jgn salahkan ibu mengandung....hehehe...walaupun dia demam...akak tgok dia....ok jek...mlm je yg susah sikit...org mkn sotong, eh, dia pun nak mkn jugak....hehhehe

azian berkata...

doc...
jika berada dungun, cari lah signbod uitm...kene masuk dalam sikit laaa, bukan tepi jalan besar...uitm dungun mmg berhadapan dgn pantai...

telor sotong tu feveret my hubby...sy tak mkn...baik mkn sotong dr makan telonya...heheheh...nnt kl g sana jgn lupa kay...

kat umah ni dia tak leh plak makan seafood....addehhhh

bersama kak Es berkata...

eh, ada pulak telur sotong celup tepung?

mesti sangat enak kan??
org alergik mmg gitu azian..makan sikit pun dah gatal amat!!
kalau sihat sekilo pun tak de hal..huhuhu

munna berkata...

amboi..2 beranak tu makan.. tak jeling langsung pada kamera...sedap sgtlah tu sotong tu...

azian berkata...

kak es...
sy tak makan telo sotong tu, hubby dgn muaz cakap, sedap...tak tau la plak rasanya camne...hehehe

azian berkata...

kak munna...
mmg sedapppppp...kl tau resipinya mmg sy nak buat sendirik...heheheh

azieazah berkata...

Cerita tentang Dungun dalam entri ini memang seluruhnya dipersetujui. tidak diragukan lagi.

Tapi Kak Azie nak tambah sendiri lagi satu:

Dungun istimewa sebab dulu I ada pakwe orang Dungun. Ahaks! hahahahaha