Khamis, 19 Mei 2011

Mee Hoon Sup Bebola


semalam petang saya macam teringin nak makan bakso....tapi dalam masa yg sama rasa malas sgtttt...heheheh....


walaupun masih lg bercuti tapi semalam saya g opis jam....balik singgah beli brg2 esbok...nampak bebola daging tu, sy pun beli la sbb dalam kepala ni dah dok terbayang bayang bakso...


sampai umah je....mmg tak leh buat kije sbb muiz ni tak tau laaaa angin mana yg dtg gaknya asyik nak berdokong aje....


bebola tu saya buat sup.....celurkan mee hoon ......goreng tahu...basuh taugeh sikit...buat begedil....carik2kan ayam goreng.....sambal kicap mmg dah ade dlm esbok....


daun sup potong2....


kay ...siap.....


disebabkan makan dalam kul 6 lebih sbb tunggu hubby balik kije dulu baru makan, so, mlm tu kami tak makan dah le....


p/s tapi aku kene mkn sbb nak abiskan lauk tghr ade lg sikit....(ikan goreng, sambal sotong dgn kacang pjg dan petola masak air....makan dgn selambanya walaupun hubby dah tegur perut semakin boroi...kl ade isi tak pe gak....)



22 ulasan:

Sharifah Nadzarah berkata...

wah senangnya yan buat..nampak sedap tu..yan kite same lah cik hb menten jek..kite yg bagai dipam2..ditambah dgn suka masak..pastu makan..huhuhu

azian berkata...

sharifah...
heheheheh...tu la pasaiiii....abislah gumuks niii...

Kakzakie berkata...

Tak delah gemuk mana Yan...

Muiz tak sihat lagi ke? Atau a sign that another new family member will coming soon. Kadang-kadang macm tu tau (kata org tua-tua la)

Zurina berkata...

kalau ader isi ok gak tu...bole pturunkan petua...;)))))))

azi berkata...

Azian...
Akak cukup suka bihun sup macam tu...nampak sedap sangat dengan begedil dan ayam siat...bebola daging tu Azian beli yang dah siap ke?....akak teringin nak cuba..kalau akak letak bebola daging Ayamas sedap tak?

Lina berkata...

simple jer buatnyer tp nampak sedap

miloais berkata...

makan ngan kuah cili pedas
best baget kan?????

kakchik@ella berkata...

Eeeee .. cedapnya. len kali bagi kita sikit eh.

munna berkata...

sedapnya nampak bakso tu... kak munna pernah beli bakso kat sini ada makcik indon jual...rasa dia best sebab bebola daging tu makcik tu buat sendiri...

Lydia Miza(Aidyl Azim) berkata...

kegemaran kami~~ops..kegemarah anak johor!tu lagi betul kot!

Daddy Ziyyad berkata...

Hmmmm...

Sesuai utk berdiet nih! Haha...

Kalau buat soto, saya suka bergedil...tahu bergedil?

azian berkata...

kak zakie...
dia dak ok cuma selseme je....tu yg dok merengek 25jam...huhuhu...
adoyaiiii....org baru lom lg la kak....hehehe

azian berkata...

zurina...
adoyaiiii...petua ek????
usaha tangga kejayaannnnnn...heheheheh

azian berkata...

azi...
kak...sy mmg beli bebola yg dah siap...
boleh jek ganti dgn bebola apa2.......ikut citarasa masing2...kl dah ade ayam, guna aje kak....kita yg buat dia...hehehe

azian berkata...

lina...
kdg2 yg simple tu lagi sedap kan....hehehehe

azian berkata...

iols...
kuah cili pedas????
sambal kicap tau laaa....

azian berkata...

KC...
meh la dtg umah sy...nnt sy buatkan...special utk akak...hehehe

azian berkata...

kak munna...
abah sy pun pernah buat bebola tu tp malaslahsy nak buat...leceh...beli jek yg dah siap...hehehehehehe

azian berkata...

kak lydia...
ye betullll...

azian berkata...

doc...
yg ni pun sy ade buat begedil....bukan bedegil yek....heheheheheheheh...
tu yg 3 bijik tu begedil la tuh...

azieazah berkata...

Kat pasar malam Bakso ni dijual 3 ketul, RM3.50.

Kalu ada bebola daging, buat sendiri bleh makan sekawah!

azian berkata...

betul tu kak azie...
maheiiii...baik buat sendirikkk