Rabu, 25 Mei 2011

Cameron Highlands


sebenarnya aku ikul lawatan sambil belajar ke mardi cameon higland anjuran kelab akademik...pergi balik hari jek...kul 6.30 pagi gerak dr jengka...sampai sana jam 11 lebih...ni dah termasuk benti dekat sejam...

sian muiz, tgh tdo lg aku usung jek dia masuk dlm keta...dia lena sampai la ke rumah kak da...pengasuh dia...


sampai cameron terus ke sungei palas...walaupun dah byk kalik g cameron, tapi aku tetap suka dtg ke sini...suhu masa kami dtg dlm 21 darjah celsius...kira sejuk laaa kan...ala2 kat beijing...
sape2 yg dtg cameron, singgah la ke sungei palas ni, ladang teh milik BOH...kat sini korang boleh tgok sekalik kilang dia, cam ne diorang proses teh...
(antara subjek yg aku ajar la ni,pasal teh)


kat sini pun ade gerai yg jual macam2 jenis teh...harga???ade yg mahal, ade yg murah, ikut citarasa masing2...


kat sini jugak ade cafetaria....nak lepak2...santai2....(bukan santai bersama ben ashaari kay...)sgt best...i likeeee....kl g dgn family boleh lepak lama2 sikit...tp kami ade masa 1jam aje...huhuhu...tak best tul...

kami makan utk alas perut sbb tak makan tghr nnt sbb nak terus ke mardi...kek ni tak tau la nak cakap sedap ke tak....pada aku laaa, sedap lg kek coklat kukus aku...hahahhaha....



nak ke sungei palas ni, kene naik bas lain, kawan aku yg in charge bas ni...dia kata bas mini..rupa2nya bas sekolahhhhh....hehehhe...dah berapa lama korg tak naik bas sekolah ni???
jalan nak menuju ke sg palas ni mcm bahaya sikit, so, kene hati2...aku dengar diorang ni dok soseh2, kl bawak dtg cameron tak nak g sg palas ni n kl g pun tak nak bawak keta masuk dlm ni...heheheheh....yg pasti, pada aku, dah alang2 kat cameron, dtg la sg palas ni...mesti tak kuciwaa...



then, kul 2 terus gerak g mardi...adoyaiiii....tak tau dah berapa kalik dtg sini...dulu dtg pantau budak buat praktikal kat sini...1 bas rm40, jd kami g 2 bas, rm 80 la diorang charge...dulu tak yah bayaq pun...



aku suka g mardi ni...ala2 mcm kat obersie...pastu sejuk2 kan...tp kdg2 tak sejuk mana pun...cuma kl lepas hujan n waktu malam, udaranya akan rasa sejuk...nama pun tanah tinggi kan...suatu masa dulu, cameron ni boleh cecah 8 darjah celsius kooo...sejuk kan????




gambo ngengada sikit...heheheh




lagi gambo ngengada....hehehhe



ilah...kawan aku yg turut serta dlm rombongan cik kiah ke cameron...ni yg ade kat kamera aku tp gambo aku yg kat kamera dia tak cantik la pulakkkk...addehhhh



petola terbesar pernah aku tgok...


pastu kami g makan tghr jam 4.30 petang...perut aku dah tak tahan dah sebenonya...tapi terpaksa makan kat resto mamak...addehhh

pastu g Kea Farm



ilah shopping bunga...aku????nnt aku citer apa aku beli ek...hehehhe


dari kea farm g cactus valley...penat weyyy....mujur pernah dtg, so, terus g tempat salad2 tu sbb nak beli salad dia laa....3 bungkus rm5 jek...



ni namanya yelow sticky trap....salad tu green coral...1pokok rm2 aje...amik 3 pokok rm5....


kul 7 bertolak balik dan singgah di tanah rata...mkn at sini pekena sate 5 cucuk jek...
then, balik terus ke jengka tp singgah kat sg koyan benti solat...sampai jengka kul 12.30 mlm...sampai umah kul 1pagi...addehhhhhh....penatttttttt



28 ulasan:

bujal X berkata...

huu~~dia punya alas perut tu ble bagi kenayng sampai malam~haha~~

azian berkata...

Bujal...
mane ade????

alas perut je laaa....

heheheh...alas dgn tebal...

kakchik@ella berkata...

alahai .. azian ni buat kc rindu je kat cmeron highland tu tau. Lama sudah tak pegi.

Dinas Aldi berkata...

amboi romantik sungguh siap posing celah pokok bagai, kihkihkih! sweet!

Kakzakie berkata...

Kalau kakak dah tak larat nak angkat kaki jenjalan sampai pukul 1 pagi baru sampai rumah....

azian berkata...

kakchik...
best...pg la...pg laa..pg laa......hehehehe

azian berkata...

teacher...

hehehhe...romantik lagi kl berdua tuh....hehehhe

Zurina berkata...

Wah! ikut rombongan c.kiah...best3x!!!...;)

azian berkata...

kak zakie...

mmg tak larat, tp kl dah kaki jengkit tuhhhh...heheheh...penat pun masih larat lg berjalannnn...

azian berkata...

zurina...
hehehhe...rombongan cik kiah 2 bas tuhhh...pastu balik hr...ermmmm...mmg la penat...

munna berkata...

kak munna baru sekali je naik cm yan... lalu ikut jln mana yan....

makdara TERdiva berkata...

tahun lepas pi panjat gunung irau kat CH tu..pergh! dia punya sejuk pakai 10 lapis baju pun tak ilang..agagagaga!

Melur Jelita berkata...

Huuu Cameron Highlands...tempat peberet Intan ASST..hehe

azian berkata...

kak munna...
ikut jerantut, mela, kuala lipis,sg koyan tu hah....mujur tak muntah2 aka mabuk...kl idakkkk....heheheh

azian berkata...

MDT...
gunung tu sy tak sampai lagi...hehehhe...10selsius???

mmg sejukkk...

azian berkata...

MJ...
tempat feveret kami jugak nih....g byk kalik pun tetap suka...dan nak pg lg...dan lg...heheheh...

Piasara berkata...

"akak ms zmn skolah dh byk kali pergi sini..tp bila dh beranak pinak ni,diorang ajak pegi mcm malas jer...kesian ank2 akk..heeee.."

Lydia Miza(Aidyl Azim) berkata...

hijau ko yan..sesuai ngan tema.hehe.

gi blk hari ke?aduhhh penatnyer.budak2 nak berdating pun tak sempat.hahaha

azian berkata...

kak pia...
bawak anak2 petik stoberi mesti best kak...heheheh

azian berkata...

kak lydia...
ye, balik hr...penatttt...huhuhu

bersama kak Es berkata...

bas sekolah?
UiTM kan ada bas sendiri. Aircond lagi..kan

kalau ikut sg koyan tu lbh baik 10x dari jalan tapah. Tapah lagi dasat jalan dia..mmg muntah ijao la.

Kak Es pun bergambar gak dgn petola tu..unik!!
tapi ada vandalism jugak kan...di toreh nama kat situ...kesian buah tu.

alaa..tak makan ke stoberi coklat kat situ MARDI tu. Fresh dan sedap. rasanya kat situ lah satu2nya stoberi celup coklat org melayu. kat tmpat lain tak nampak pulak.

azian berkata...

kak es...
ni nak masuk sg palas jek naik bas sekolah...g cameron mmg la naik bas uitm...hehheeh...kl naik bas sekolah tu, mesti sy sorg jek yg g gaknya...

kl ikot tapah mmg harus muntah ijooo...mula2 g pun muntah2 sy kak...heheh

tu laaa...petola tu kl boleh jerit, mmg dah lama dah dia jerit...

masa kami g tu takde lak stoberi celop coklat...ade student jengka yg dah ade ldg stoberi sendiri kat sana kak...dia pun ade gak jual stoberi cicah coklat, buat jem sendiri...etc...

bersama kak Es berkata...

owhh..ada student ada ladang sendiri ek...hahah pasni boleh la gi tanya mana anak murid azian..boleh dapat stoberi coklat freeeee :)

azian berkata...

kak es...
hehehehhe...dia siap ade apartment lg kat sana...kl sy nak g sana, suh dia yg uruskan aje...senang...kdg2 teh dah abis, sy suka teh perisa lemon, suh dia poskan, sy bank in jek...(kemaruk betul dgn teh lemon budak nihhh...addeh)

bersama kak Es berkata...

kak Es pun suka teh lemon tu.sedap sangat tekak
yang kotak kuning tu kann..
teh lain kak es tak layan punn..

wahhh ada apartmnt tu..
kak es kat english cottage. cari tempat lain mahal la

Maya Mayana berkata...

teh dia memang sedap arr,mcm2 perasa ada..best...kek kukus azian lg sedap ae...hehe

azian berkata...

kak es...
ye kak...kotak kuning tu...sy pun suka sgt yg perasa tu...

tak pernah lg duduk kat rose cottage....duk hotel biasa2 jek....heheh

azian berkata...

maya...
hehehhe...pasal kek tu...kawan sy juga turut akui yg kek sy lg sedap....hehhehehe....(kembang kejappp)