Khamis, 19 Mei 2011

Puff....Selalu ingat Cik Mat Gebu kalau buat puff...


dah lama buat puff ni tapi asyik lupa je nak tempek kat sini....


sebenarnyakan...cik mat gebu yg buat aku selalu beli kulit puff ni....hahahahha...abis la aku pasni!!!!


diakan selalu buat puff....so, masa aku dtg umah dia, dia ade bagi aku kulit puff jenama kawan...yg sampai laaa ni aku dok beli jek....tapi nak jumpa susah kat sini....aku selalu pi beli kat mydin subang jaya nuuuu....hehehehh.....jauh tak????


kat kuantan tu kdg2 pun takde....


so, bila ade kulit puff ni, kije jd mudah....


selalunya aku buat inti mcm karipap....senang....tp ikut la citarasa memasing....nak buat inti sardin pun boleh....


selalunya aku buat puff kelopak

tapi kali ni nak cepat punya pasaiii....heheheh...(cakap je la malas.....)


so, selamat membeli kulit puff jenama kawan ye....

16 ulasan:

munna berkata...

klu nak buat puff ni en abg kak munna selalunya beli pastry majerin tu dekat kedai kak yah cake kat Temerloh tu...

Lydia Miza(Aidyl Azim) berkata...

owh..jenama kawan.so lain jenama lain rasa ke yan?erkk kena tukar2 jenama nmpknyer kat qatar ni...hehe

Kakzakie berkata...

Wah... nak lawan CMG tengok gaya. Sesekali lawan tokeh...

ainnoraini berkata...

kak ain tak pernah buat sendiri...
selalu beli jer...nnt nak try buat sendiri la..mesti anak2 kat umah tu suka...

azian berkata...

kak munna...
sy tak pernah plak beli yg kat kedai kek kak yah tu...nnt nak try tgok laaa....tq ye...

azian berkata...

kak lydia...
jenama lain sy tak tau kak...tapi ni yg CMG guna n bg pada sy ....

azian berkata...

kak zakie...
mana ade...CMG punya lg cantik taw....heheheh

azian berkata...

kak ain...
cuba2...jgn tak cuba...mesti anak2 suka...

Daddy Ziyyad berkata...

lapaaaaaaaaarrrr..

petang2 dah tengok gambar puff..

miloais berkata...

yan - bab kueh-mueh ni semua... iols sokmo beli jer nokkkk
iols tak reti buat kueh-mueh ni..
hiks

a.z.r.i.n.a.03.07 berkata...

jadilah Yan !

kReen tak pernah cuba buat lagi puff2 ni. Takut tak menjadi.

azian berkata...

doc...petang2 mmg sedap layan puff...hehehhehe...ayat2 nak bg org lapar leleh air liur....

azian berkata...

iols...
sy dolu2 pun tak reti taw...tp la ni, tak tau laaa mcmne leh gatei2 nak buat kuih2 bagai...hehehhe....awak pun mesti boleh!!!!

azian berkata...

kak reen...
ni kompom ar jd kl guna kulit puff kawan tu...kl tak, jenuh nak buat kulitnya...hehehhe

azieazah berkata...

Kelopak ker, terkopak ker... yang pasti puff tu gebus macam kita berdua, kan YAN? kan? kan?

hehehehe

azian berkata...

hahhahaha...
gebuss betul kl mcm kita kak....hehehehehhe