Jumaat, 20 Mei 2011

Nasi Hujan Panas


makan apa tghr tadi???


sy masak nasi hujan panas


teringin sgt nak makan....(alamakkkk...bukan mengidam okk)


dulu masa belajar kat mrsm, kl hr jumaat mesti menu special...heheheh


sempena sy masih bercuti lagi, sy masak laaaaa





nasi ni tak sempat di touch up sbb muaz dah sibuk nak mkn







org buat dalca tapi sy????


sbb kaya dgn bebola daging skrang ni, jd sy buat laaa kari bebola daging....


ade banyak lg bebola ni...adoyaiiii...nak buat apa lg ek...






ayam masak merah




dah bgtau suh makan dgn abah, tunggu abah balik dulu tp dia cakap dah lapo, tak tahan...abah balik lambat...



disebabkan adik tgh tdo, ummi amik kesempatan utk makan sekali dgn abg muaz....ni ummi punya tapi 1st round....hehehhehehehhe



resipi sy amik dr buku kak hanieliza, Senangnya Memasak .....Nasi...

16 ulasan:

KuNanGKuNanG berkata...

amboi..xsabo la muaz nak makan..mamanye pn pe kurangnye..2nd round nnti ngan hubby plak ye kak?he3

kakchik@ella berkata...

Fullamak .. hebat la azian. kc nak masak cenggini .. sebulan sekali pun susah. hihi

Zurina berkata...

wah! hujan panas lagi...rajin btul...kl bjiran ngan azian...ari2 g btenek(ngan muke xmalu) nk rasa masakan azian...huuhuu...;)

Kakzakie berkata...

Warna-warni nasi hujan awak Yan. Mana Muaz nak tunggu abah dia balik. Ummi dia pun sama konon rasa tapi bila hubby balik sekali lagi dia sapu. Hehehe...

Daddy Ziyyad berkata...

macam mana nak kalerkan nasi tu pelbagai kaler?

munna berkata...

CANTIK NASI HUJAN PANAS AZIAN... TERINGAT MASA MAKAN BERADAB KAT MUNNA...

azian berkata...

kunang2...
hehehh...ingat nak mcm tu gak...tapi tgh2 mkn, muiz lak bangun....mujur dah abis mkn....next trip mkn ptg2 sikit kot....hehehehhe

azian berkata...

KC...
akak boleh....mesti boleh punya....tambatlah hati suami dan anak2 dgn masakan...ceeewahhhhh...hehehhehe

azian berkata...

zurina...
alah, jiran sy ni pun selalu kami tukar2 pinggan, takde masalah laaa....hehehhe...tp jgn la asyik sy je yg ngulurnya....sy pun jd segan jugak...ntah sedap ntah tidak masakan kita ni...hehehe

azian berkata...

kak zakie...
yg ni mmg 1 trip jek...hehehhehe.....tapi ade lg nasiknya tu....hehehhe....

kami mkn sorang seketul je ayam...abahnya??????? 4ketul!!!!!

dia cakap tak nak solat jumaat sbb sy masak sedap sampai dia kekenyangan nak g masjid tak leh....alasan betul laaa....

muaz plak dah meronta ronta nak g mesjid ikut abah, mujur muiz tak pandai nak ikut....adoyaiiiiii...penin2....

azian berkata...

doc...
guna pewarna, merah, hijau dan kuning....setelah nasi masak (kl boleh sebelum, masa dia dah nak masak tu, buat lubang pada nasi...masukkan satu warna pada setiap lubang...td sy terbuat byk plak....hehehhehe....pastu, gaulkan laa nasik tu...tutup periuk, tunggu sampai nasi masak, tabur kismis, n gajus....siap...

azian berkata...

kak munna...
amboiii...teringat memori silam nampak...hehhehehe

azieazah berkata...

Nasi tu Kak Azie boleh tahan lagi. Tapi Bebola Daging tu... aduhai. Paberet giler nih.

Kak Azie tiap bulan mesti ada menu Bebola Daging buat sup atau tomyam!

sukerrrr...!

azian berkata...

kak azie...
senang je kan kl ade bebola ni...hehhehe

Lydia Miza(Aidyl Azim) berkata...

yan..nak resipe buat bebola daging ek?cam sedap jek

azian berkata...

kak lydia...
itu bebola daging sy beli laaa...yg dah siap ade byk jual...
yg buat sendirik tak pernah buat lagikkk