Rabu, 11 Mei 2011

Pizza


bersempena dgn kedatangan kawan2 saya pada hujung minggu yg lalu, saya telah buat sarapan pizza...buat 4 pan...cam biasalah...satu pan lagi bg cik T...


masa buat ni, saya ajar sekali ziha...isteri abg napi tu....jadi, mcm buat kelas memasak pizza plak...hehehhehe....


resipi boleh tgok kat sini ye... senang je buat pizza ni kl dah tau taw...mesti korang dah tak nak mkn kat pizza hut lagik....heheheheh





bulat kat bawah ni


ni belum dibakar...dapat 3 bentuk 4 segi dan 1







ni belom bakar lagik...kl buat sendiri ni, suka hati laa nak letak berapa byk cheese...ni abis dua peket ni...hahahahha....mmg best bila byk cheese!!!



hahh...ni dah siap di bakar....ok...jom cuba buat!!!

18 ulasan:

Maya Mayana berkata...

seronoknya masuk blog ni...rasa mcm nk berjiran je dgn azian,boleh main masak2..hehe

makdara TERdiva berkata...

nak jugakkk!

biasa mak bonda yg masak piza ni..kita tukang makan jerrr :)

KuNanGKuNanG berkata...

sedapnye la hai..rajin btl akak ni.

Lydia Miza(Aidyl Azim) berkata...

terliur akak

Sharifah Nadzarah berkata...

emm.. dah lama x buat pizza ni...kene buat ni..

Kakzakie berkata...

Amboi buat pizza la pulak. Habis ke banyak macm tu. Memanglah rajin nak dtg sebab makan pizza free....:)

miloais berkata...

wahhhhhhhhhh!~ sedapnya...

pizza ni... kesukaan my son..
kalo boelh - setiap hari makan pizza pun tak pe! adehhhhhhhh!~

munna berkata...

BUAT SENDIRI MMG BEST KAN AZIAN...LETAKLAH APA2 PUN KAT TOPPING TU..CHEESE PUN LETAK BANAYK2 BARU BEST

azian berkata...

maya...
blog saya biasa2 jek....ade blog masak2 lg best taw...hehehe

azian berkata...

MDT...
sy kl mak sy yg pandai masak ni, sy pun tak nak masak dah...lgpun mak sy jauh...huhuhu

azian berkata...

kunang2...
cuba laaa...senang jekkk...

azian berkata...

kak lydia...
alah, akak pun boleh buat...hehehe..g buat g...

azian berkata...

sharifah...
apa lg...cepat la uli doh tuhhh...heheheh

azian berkata...

kak zakie...
entek kabeh....heheheh....

azian berkata...

iols...
u should try...senang sgt nihhh...hanya perlu kerajinan aje...hehehhe

azian berkata...

kak munna...
sbb tu laaa kami dah tak mkn kat pizza lg sbb buat sendiri lg puas hati...

azieazah berkata...

Aduhai AZIAN yang cantik jelita lagi manis berlesung pipit bak terung pipit... > cukup tak ayat bodek tuh? Nak tambah lagi?

ok.
Duhai AZIAN yang pandai memasak lagi pandai menanak...

Bilakah agaknya piza yang sedap enak tu bleh sampai ke sini?

wuaaaaaaaaaaaaaaaaa!

azian berkata...

kak azie...
amboi2.....ni mmg dah telebey bodek nih...miahahahahahahha....harus buat 4 pan utk akak jek nihhhh...heheheheheh.....