Selasa, 17 Mei 2011

Sambal Selar Buntung


disebabkan aku bercuti jadinya aku masak je apa yg ade kat dalam peti....selalunya aku akan beli brg2 utk peti sejuk tu lepas balik dari kije...ni cuti dr hari jumaat...addehhh...so, tak leh la hias2 bagai ikan aku nih hah...hehehhe



ikan selar buntung ni sedap taw....alah, mcm ikan selar tapi saiznya besar....


selalu dah masak sweet sour kan jdnya aku masak sambal jek...tapi macam biasalah tahap kepedasannya tu tak la tinggi sbb org2 kat umah ni tak mkn pedas2....


aku tgok ade sebijik lagi tomato dlm peti...aku pun dadukan dan masuk sekalik dlm sambal ni....heehhe....takpe, kita yg mkn dia, bukan dia yg makan kita....



yok makan yok....

18 ulasan:

ainnoraini berkata...

kak ain belum makan lagi ni...td b/fast lewat sikit...

bile tengok sambal ikan ni..terasa lapar la pulak..

DrSinga berkata...

'buntung' ??

sebab dia nampak macam bunting kah

munna berkata...

kak munna pun first time dgr selar buntung....

Lydia Miza(Aidyl Azim) berkata...

akak tak tau nama dia camtu..beli jek tau.haha.takpe..nnt akak pinjam marker pen dan tulis kat pasaraya nama selar buntung..hak3

azieazah berkata...

AZIAN yang lagi muda dari Kak Azie pun handal bab ikan-ikan eh? Kak Azie pernah dengar selar, tapi Selar Buntung first time dengar.

Ikan tu dia besar skit sebab dia bunting kah?

hehehehe

wahida berkata...

selar buntung? kenapa nama dia mcm tu? first time dgr...

Chomel Choc berkata...

Bestnye lauk tu...terliur rasanya hihi..

Datang nak gitau.. kalo awak bebetul nak buat tempahan..lebih baik isi borang tempahan dulu..pastu saya gitau bape bayarannya.. ok mekasih =D

Sharifah Nadzarah berkata...

azian x penah dgor lak nama ikan ni...tapi kalau tgok ropanya mcm selar papan ( haahh penah dgr tak)...hihihi

azian berkata...

kak ain...
kl tgh lapo tgok gambo makanannnnn...mmg laaaa....hehehe

azian berkata...

doc,
tak bunting...hamil pun tak...hehhehe...ntah laaa...mmg nama dia gitu kot...hehehe

azian berkata...

kak munna...
heheh,,jdkannya kali ke dua ye...

azian berkata...

kak lydia...
berani ke akak nak buat gitu????hehehehe

azian berkata...

kak azie...
hehehhehe...akak tu bukan tua tapi lebih byk pengalaman dr sy...sy sepatutnya belajar dr akak lagi dan lagi dan lagi...

azian berkata...

wahida...
heheheh...knp nama awak wahida????mesti ade kisah disebaliknya...ikan selar buntung????mak sy yg bgtau...heheheh

azian berkata...

chomel choc...
oooo...ok2...tq...

azian berkata...

sharifah...
ye betul....dia jugak dikenali dgn selar papan kl tak silap sy....

Kakzakie berkata...

Pandai dia bagi nama ikan selar buntung. Terror ibu awak kan Muaz/Muiz....:)

azian berkata...

kak zakie...
mak sy yg bgtau nama ikan ni...kak zakie panggil apa yek????heheheh